تحلیل تکنیکال قیمت استیم به همراه نمودار (17 فروردین ماه 1399)

تحلیل تکنیکال قیمت استیم به همراه نمودار (17 فروردین ماه 1399)

استیم (STEEM) ارز دیجیتال شرکت استیمیت است که به عنوان محرک اصلی شبکه اجتماعی استیمیت ایفای نقش می‌کند. استیم قابل استخراج نیست، و عمل ماینینگ در شبکه بلاکچین استیم به تولید کردن، گردآوری، انتشار، لایک و اشتراک‌گذاری محتوا در اپلیکیشن‌های مبتنی بر استیم تبدیل‌شده است و به افرادی که در حوزه‌های عنوان شده فعالیت می‌کنند، پاداش داده می‌شود.

 ارزهای دیجیتال در طول یک ماه گذشته با افت شدید قیمت مواجه شدند اما حضور شخصی جنجالی در دنیای کریپتوکارنسی با نام جاستین سان!! همیشه می‌تواند هیجانات و نوسان‌های تندی را به ارمغان آرود که استیم نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

در تاریخ ۱۴ فوریه، جاستین سان شرکت Steemit Inc را خرید. این شرکت، بزرگترین رابط کاربری بلاک چین استیم است. سان در این معامله، تقریبا ۲۰ درصد کل موجودی توکن های STEEM را به دست آورد.   این موضوع نگرانی جامعه استیم را به دنبال داشته است. جامعه استیم پس از این موضوع و نگرانی‌های ایجاد شده نسبت به قدرت گیری جاستین سان در این شبکه، در سافت فورکی قدرت رای را به 20 نماینده منتخب خود دادند تا سان نتواند قدرت شبکه را به دست بگیرد.

اما در اقدامی عجیب!!! صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله بایننس، پولونیکس و هیوبی، از سرمایه مردم در حساب‌های خود سوء استفاده کردند و با کودتا و رای‌گیری جدید شبکه را به حالت قبل بازگرداندند. موضوعی که بار دیگر شعار “کلید شما، سکه شما” را در جامعه کریپتو طنین انداز کرد.

در نهایت جامعه استیم در هاردفورک هایو (Hive)، قدرت شبکه را از جاستین سان گرفت. هاردفورک هایو (HIVE) در تاریخ ۱۸ مارس معرفی شد. این هاردفورک اساسا یک اقدام متقابل توسط جامعه استیم علیه تلاش های جاستین سان برای تسلط بر شبکه است. این موضوع سریعا با واکنش جامعه استیم مبنی بر اجرای هاردفورک مواجه شد. هدف از این هاردفورک، جلوگیری از استفاده از توکن های سان برای رای گیری در خصوص اقدامات نظارتی بلاک چین بود.

مجموع تنش‌های یاد شده باعث شد تا استیم جزء معدود ارزهای دیجیتالی باشد که نسبت به ماه گذشته رشد قیمت داشته و 25 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. عمدتا هیجانات ناشی از رفتار جاستین سان عموما پس از مدتی فروکش می‌کنند و حتی افت قیمت را در بازار به دنبال داشته‌اند.

تحلیل تکنیکال قیمت استیم به همراه نمودار (17 فروردین ماه 1399)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

اما با بررسی نمودار قیمت در تایم فریم روزانه مشاهده می‌شود که استیم که در روزهای 18 و 19 مارس، در کمتر از 48 ساعت، بیش از 300 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد، با رسیدن به مقاومت 0.5 دلار با فشار فروش سنگین مواجه شد و در حال حاضر در محدوده 0.18 دلار معامله می‌شود. محدوده حمایتی فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به فاصله گرفتن کیجون سن از قیمت، انتظار می‌رود در کوتاه مدت استیم بتواند حمایت 0.17 دلار را حفظ کند. در ادامه در صورت از دست دادن این محدوده، انتظار ریزش قیمت تا 0.12 دلار را خواهیم داشت.

از طرف دیگر در صورتی که این ارز دیجیتال بتواند از مقاومت  0.2 دلار عبور کند، تارگت بعدی 0.3 دلار خواهد بود.

برای مشاهده اخبار و تحلیل‌های بیشتر می توانید به کانال سیگنال ارز دیجیتال (Signal_Cryptocurrencyworld) مراجعه کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *