تحلیل تکنیکال فولاد به همراه نمودار (16 اردیبهشت ماه 1399)

تحلیل تکنیکال فولاد به همراه نمودار (16 اردیبهشت ماه 1399)

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در اواخر سال 1369 به صورت سهامی خاص تاسیس شد و فعالیت خود را در دی ماه سال 1372 آغاز کرد.

این شرکت در سال 1383 به شرکت سهامی عام تبدیل و در اسفندماه سال 1385 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و در تاریخ 1385/12/20 برای اولین بار مورد معامله قرار گرفت.

معاملات امروز فولاد پر نوسان دنبال شد و بارها صف خرید آن عرضه شد و حتی تا دامنه منفی 4 درصد امروز نیز کاهش یافت. حجم معاملات آن به بیش از یک میلیارد سهم رسید و در نهایت آخرین قیمت معاملاتی روی تابلو 9760 ریال (2.61%-)، و قیمت پایانی آن 10262 ریال (2.39%+) به ثبت رسید. تفاوت قیمتی آخرین معامله و قیمت پایانی نشان از اختلاف 5 درصدی بین این دو می دهد. به زبان ساده تر یعنی آخرین معامله در این نماد در صف فروش روز معاملاتی بعد صورت گرفته است. به نظر می رسد پس از رشد خوبی که این نماد از ابتدای سال 99 داشته است، برخی از سهامداران سیو سود را به نگهداری سهم ترجیح داده اند.

بررسی تکنیکالی این سهم نشان می دهد که سهم به منطقه قیمتی 1030 تومان و مقاومت روانی 1000 تومان واکنش نشان داده که باعث افزایش عرضه ها در این نماد گشته است. در صورتی که طی روزهای معاملاتی بعد سهم نتواند از این مقاومت عبور کند، این منطقه به مقاومت خوبی برای سهم تبدیل خواهد شد که عبور از آن به مراتب سخت تر خواهد شد که این خود می تواند نشانه هایی از آغاز موج 4 اصلاحی از روند جدید خود باشد و برای مدتی سهم را وارد اصلاح قیمتی / زمانی کند. در صورت افزایش تقاضا و عبور از این منطقه، اهداف 1160 تومان، 1300 تومان و 1540 تومان را می توان برای آن در نظر گرفت.

تحلیل تکنیکال فولاد به همراه نمودار (16 اردیبهشت ماه 1399)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از طرف دیگر، اگر سهم با افزایش عرضه روند نزولی به خود بگیرد، حمایت های آن را می توان 920 تومان، 845 تومان و 783 تومان دانست.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت مشاهده بروزرسانی نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران