تحلیل تکنیکال صندوق ETF سپهر کاریزما (کاریس) | 27 شهریور 99

تحلیل تکنیکال صندوق ETF سپهر کاریزما (کاریس) | 27 شهریور 99

در این مطلب نگاهی به عملکرد صندوق سپهر کاریزما (نماد بورسی: کاریس) خواهیم داشت و قیمت آن را از منظر تکنیکالی مورد بررسی قرار می دهیم.

نمودار تکنیکی کاریس در بازه زمانی روزانه و در شش ماه اخیر نشان میدهد که کانال صعودی با شیب مناسبی در این صندوق در حال جریان است. در ریزش سنگین بازار بورس در هفته های گذشته یکی از رکوردهای افت ارزش قیمت واحد در صندوق سپهر کاریزما به ثبت رسید. قیمت معاملاتی این صندوق از محدوده 24500 تومان تا نزدیکی 18000 تومان افت کرد که طی آن 22 درصد افت رخ داد.

در حال حاضر قیمت در حالت رنج یا خنثی قرار دارد و در مستطیلی بین قیمت های 21000 و 24500 تومان در حال نوسان است. بنابراین تا زمانی که قیمت از این ناحیه خارج نشود نمی توان برای آینده حرکت قیمت نظری داد. با اینحال می توانیم سناریوهای محتمل را بررسی کنیم.

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در صورتی که قیمت کف محدوده رنج را بشکند و به سمت پایین حرکت کند انتظار داریم تا محدوده 18000 تومان نقش حمایت قوی را ایفا کند. این محدوده حمایتی درصد 50 فیبوناچی اصلاحی نیز می باشد.

در حالت صعودی با شکست سقف محدوده رنج انتظار داریم بعد از تثبیت قیمت در بالای 24500 تومان، هدف میان مدت در نزدیکی 31000 تومان قرار داشته باشد. مقاومت قیمت در حوالی 31000 تومان درصد مهم فیبوناچی گسترش یافته می باشد و علاوه بر این، نزدیک به سقف کانال صعودی نیز هست.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • با سلام ، اگر پرتفوی صندوق ها را بصورت غیر اکسلی هم در این قسمت درج کنید خیلی مفید واقع خواهد شد. مرسی از توجهتان

    • سلام دوست عزیز
      پیشنهاد شما به کارشناسان سیگنال ارسال شد.

  • با عرض ادب خواستم بدونم نمیشد عرضه اولیه وسپهرهم ی دو روزی تمدیدش میکردیم تا مردم پول تو دستشون نیومد ممنون