تحلیل تکنیکال شپنا به همراه نمودار (3 شهریور ماه 1399)

تحلیل تکنیکال شپنا به همراه نمودار (3 شهریور ماه 1399)

شرکت پالایش نفت اصفهان در اول دی ماه 1377، به عنوان شرکت فرعی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تاسیس شد. بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده 1386/09/25 شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. در تاریخ 1386/11/30 در بورس اوراق بهادار تهران و گروه “فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای” با نماد “شپنا” پذیرفته شده است و در 1387/04/07 اولین معامله سهام شرکت در بورس صورت گرفت.

موضوع فعالیت شرکت

  1. احداث، راه اندازی و بهره برداری از کارخانه جات صنعتی به منظور تولید، تولید، بازاریابی، فروش، صدور انواع مختلف محصولات نفتی، شیمیایی و مشابه
  2. دریافت، معاوضه (سوآپ) و خرید خوراک پالایشگاه (نفت خام، مایعات گازی، گاز طبیعی و محصولات جانبی پتروشیمی) از شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و یا هر عرضه  کننده داخلی و خارجی دیگر
  3. انجام عملیات پالایش و فرآورش نفت خام و سایر هیدروکربورها و ساخت فرآورده های نفتی از قبیل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره و سایر مشتقات و فرآورده های جنبی

درحوزه صنعت پالایش نفت جمعا 10 شرکت فعالیت می کنند و از این میان شرکت پالایش نفت اصفهان و 5 شرکت دیگر در بورس پذیرفته شده اند که شرکت پالایش نفت اصفهان در قیاس با 9 شرکت دیگر در سال 1398 از نظر دریافت خوراک نفت خام و میعانات گازی در جایگاه سوم قرار دارد و از منظر تولید محصول نفت گاز مقام نخست. گاز مایع مقام دوم، بنزین و نفت کوره مقام سوم و نفت سفید جایگاه چهارم قرار دارد.

تحلیل تکنیکال شپنا به همراه نمودار (3 شهریور ماه 1399)

پس از توضیحات کلی در مورد شرکت، حال به بررسی تابلو معاملاتی این سهم در بازار روز گذشته می پردازیم

در معاملات یکشنبه و روزهای قبل، این سهم با فشار فروش و عرضه شدیدی همراه بود که سبب افت قیمت سهم از حوالی 5300 تومان تا قیمت کنونی سهم (35020 ریال) گردید و بیش از 30 درصد ریزش را تجربه کرده است.

شروع معاملات در این سهم نوید معاملات بهتری را در این سهم می داد اما تنها پس از گذشت چند دقیقه، حجم عرضه ها در این سهم و کلیت بازار افزایش یافت و پس از داد و ستد حدود 60 میلیون برگ سهم، این نماد تا انتهای بازار با صف فروش بالای 200 میلیونی در قیمت 35340 ریال مواجه شده بود.

از دید تکنیکالی به نظر می رسد سهم درون مجموعه ای از کانال های صعودی در حال نوسان است و با برخورد به سطح کانال 2.75، با اصلاح روبرو شد. از دید موجی سهم اکنون درون ریز موج اصلاحی در قالب موج 4 است و بنظر می رسد طی روزهای آتی سهم به سطوح حمایتی مهمی برسد که می تواند جلو افت بیشتر قیمت سهم را بگیرد. حمایت های آن را می توان محدوده 3160-3475 تومان و خط روند حمایتی آبی رنگ در نظر گرفت. در صورت افت بیشتر قیمتی در سهم، حمایت بعدی را می توان 2665 تومان دانست.

در صورت بهبود معاملات در سهم، کف سازی قیمتی مناسب در سهم و افزایش تقاضا برای آن، می توان اهداف 4570 تومان، 5260 تومان را برای سهم متصور بود. در صورت عبور از سقف قبلی اهداف آن را می توان به 6375 تومان و 8180 تومان ارتقا داد.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت مشاهده بروزرسانی نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • واقعا که پولمون را گذاشتم شپنا خریدم زیاد بشه همش دولت داره کمترش میکنه من پانصدتومانم شده صد تومان.

  • مشکل بزرگ شرکتهای پالایشی،نداشتن صندوق بازگردانی است