تحلیل تکنیکال نماد شپاکسا به همراه نمودار (12 خرداد ماه 1399)

تحلیل تکنیکال نماد شپاکسا به همراه نمودار (12 خرداد ماه 1399)

شرکت پاکسان به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های تولیدی با نام شرکت تولیدی پاک کن با مسئولیت محدود در سال 1341 به ثبت رسید. سپس در سال 1342 نام و نوع شرکت به شرکت سهامی پاک کن و در سال 1349 به شرکت سهامی خاص پاکسان تغییر یافت.

در سال 1373 با تغییر نوع شرکت به سهامی عام، در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد. در حال حاضر شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر است و واحد نهایی گروه شرکت توسعه صنایع بهشهر می باشد.

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 3 اساسنامه، عبارت است از:

“تهیه و تولید انواع مواد شوینده و پاک کننده، محصولات بهداشتی و آرایشی، کارهای تولیدی و بازرگانی، سرمایه گذاری، صادرات، واردات و انجام هر نوع عملیات و معاملاتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با موضوع فعالیت شرکت باشد.”

این شرکت در صنعت شوینده در محصولات اصلی صابون و کفشوی رتبه اول و در پودرها رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. مطابق با جدول زیر سهم شرکت از کل بازار داخلی، در دوره 3 ماه منتهی به 29 اسفند سال 1398 برابر 6 درصد در بخش پودر، و 22 درصد در بخش صابون بوده است.

تحلیل تکنیکال نماد شپاکسا به همراه نمودار (12 خرداد ماه 1399)

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 5 میلیون ریال بوده که طی چند مرحله به مبلغ 1،080،000 میلیون ریال افزایش یافته است. از تعداد یک میلیارد و 80 میلیون برگ سهم کل شرکت، 69.65 درصد در اختیار شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر است. دیگر سهام داران عمده این شرکت، خانواده ماوائی و شرکت بیمه ملت هستند.

بررسی و مقایسه صورت های مالی دوره سه ماهه منتهی به 29 اسفندماه سال قبل و دوره مشابه سال 1397 نشان از افزایش 13 درصدی مجموع درآمدهای شرکت و افزایش 25 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته که عمدتا به علت افزایش بهای مواد اولیه بوده است، می دهد.

سهام شرکت پاکسان با نماد “شپاکسا” در بازار اول بورس و گروه “محصولات شیمیایی” داد و ستد می شوند.

در معاملات دیروز بیش از 9 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 36599 ریال ( 4.07%+) مورد معامله قرار گرفت و سهم با صف خرید به کار خود پایان داد.

این سهم درون یک کانال صعودی بلند مدت در حال نوسان است. از ابتدای سال جدید و با برخورد به مقاومت 4100 تومان، وارد دامنه موج 4 از روند صعودی جدید خود شد و تاکنون نیز این اصلاح ادامه دار بوده است.

با اتمام اصلاح و عبور از بازه مقاومتی 4100-4325 تومان، می تواند با اهداف 5183 تومان، 5900 تومان و 7630 تومان در قالب موج 5 قابل بررسی باشد.

تحلیل تکنیکال نماد شپاکسا به همراه نمودار (12 خرداد ماه 1399)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در صورت ادامه اصلاح و نزول بیشتر قیمتی سهم، حمایت های آن را می توان 3167 تومان، 2900 تومان و در نهایت 2638 تومان در نظر گرفت.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت مشاهده بروزرسانی نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران