تحلیل تکنیکال نماد شتران به همراه نمودار (29 اردیبهشت ماه 1399)

تحلیل تکنیکال نماد شتران به همراه نمودار (29 اردیبهشت ماه 1399)

شرکت پالایش نفت تهران (سهامی خاص) به عنوان شرکت فرعی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تاسیس شده است. در سال 1388 شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و در دی ماه سال 1390 در فرابورس پذیرفته شد و سهام شرکت در مهر ماه سال 1391 به عموم عرضه شد. شایان ذکر است این شرکت در تاریخ 1395/08/09 به بازار دوم بورس منتقل شد و در حال حاضر با نماد “شتران” در گروه “فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای” مورد معامله قرار می گیرد.

موضوع فعالیت شرکت پالایش نفت تهران (سهامی عام) به شرح زیر است:

  • احداث، راه اندازی و بهره برداری از کارخانه جات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش و صدور انواع مختلف محصولات نفتی، شیمیایی و مشابه.
  • دریافت، سوآپ و خرید خوراک پالایشگاه از شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت ملی گاز ایران و یا هر عرضه کننده داخلی و خارجی دیگر.
  • انجام عملیات پالایش و فرآورش نفت خام و سایر هیدروکربورها، ساختن فراورده های نفتی از قبیل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، سوخت هواپیما و سایر مشتقات و فرآورده های جنبی.

در حال حاضر 10 شرکت پالایشی کشور در حوزه پالایش نفت خام فعالیت می کنند که بر اساس ظرفیت پالایش، این شرکت با ظرفیت پالایش حدود 250 هزار بشکه ای در جایگاه پنجم قرار دارد.

تحلیل تکنیکال نماد شتران به همراه نمودار (29 اردیبهشت ماه 1399)

در حال حاضر شرکت پالایشگاه تهران با پالایش روزانه 250 هزار بشکه نفت خام (دریافتی از میادین نفتی اهواز و آسماری و دزفول شمالی)، نزدیک به 13 درصد از نفت خام پالایشی شرکت را پالایش نموده و محصولاتی نظیر بنزین، دیزل، سوخت جت و روغن خام در کنار گاز مایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال ها و گوگرد تولید می کند.

بنزین تولیدی این پالایشگاه با گوگرد کمتر از ppm 1، نفت سفید و نفت گاز نیز با گوگرد کمتر از  ppm 40-50 تولید می گردد که در حد استاندارد های کشورهای پیشرفته دنیا محوب می شود و به دلیل کیفیت بالا، تا حد امکان در تهران و شهرهای بزرگ مجاور توزیع می شود.

محصولات ویژه تولیدی شرکت، در بورس های کالا و انرژی عرضه می شود. در این حوزه شرکت های تولید کننده انواع روانکارها و شرکت های قیرسازی، شرکت های عمده خریدار محصولات ویژه این شرکت می باشند.

عمده محصولات تولیدی شرکت جهت عرضه در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران قرار می گیرد.

سرمایه این شرکت پس از افزایش سرمایه 83.3 درصدی از محل سود انباشته و اندوخته، از مبلغ 24،000،000 میلیون ریال به 44،000،000 میلیون ریال رسیده است.

در طول معاملات امروز بالغ بر 222 میلیون میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 13952 ریال (1.8%+) داد و ستد شد.

بررسی تکنیکالی سهم نشان می دهد که سهم پس از برخورد به مقاومت 1580 تومان و مقاومت خط روند صعودی، با فشار عرضه روند اصلاحی به خود گرفته است و انتظار می روند طی چند روز آینده صف فروش سهم جمع اوری شود و دوباره تعادل به معاملات آن برگردد.

سهم به ناحیه حمایتی 13705 ریال واکنش داد و امروز کار خود را در دامنه مثبت نوسان قیمتی به پایان رساند، در صورت ادامه عرضه ها در سهم و از دست رفتن این حمایت، حمایت های بعدی آن را می توان 1230 تومان و1120 تومان دانست.

تحلیل تکنیکال نماد شتران به همراه نمودار (29 اردیبهشت ماه 1399)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از طرف دیگر اگر سهم با افزایش تقاضا از ناحیه کنونی روند صعودی به خود بگیرد، می توان اهداف 1580 تومان و 1900 تومان را برای سهم متصور بود. در صورت عمیق تر شدن اصلاح، تغییراتی در اهداف سهم خواهیم داشت.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت مشاهده بروزرسانی نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil ( تحلیل با سیگنال) مراجعه کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام من شبنه میخام شتران بخرم به نظرم بازار بر مگرده ممنون میشم راهنمایم کنید

  • Sسلام من چند روز هستش که سهام شتران رو خریدم ولی منفی هستش میشه راهنماییم کنید.

    • با سلام
      محدوده های حمایتی سهم در نمودار مشخص شده است.
      سهم اکنون در محدوده حمایتی کوتاه مدت خود قرار دارد.

  • سلام بنده چند دو روز هستش سهم شتران رو خریدم متاسفانه منفی هستش تحلیلی دارید برایه این سهم

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.

  • من تاریخ ۲۵ تیر به مبلع۲۴۰۰ سهم پشم شیشه خریدم خواستم از وضعیت سهمی که خرید کردم راهنمایی بخوام

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.