تحلیل تکنیکال شبندر | 9 دی 99

تحلیل تکنیکال شبندر | 9 دی 99

شرکت پالایش نفت بندرعباس در بازار دوم بورس بانماد “شبندر” در گروه “فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای” مورد معامله قرار می گیرد.

تابلو معاملاتی

در جریان معاملات امروز سه شنبه 09/10/1399، بیش از 55 میلیون برگ سهم به ارزش 150 میلیارد تومان با قیمت پایانی 2734 تومان ( 4.17%-) داد وستد شد و سهم با صف فروش به کار خود در قیمت 2711 تومان پایان داد.

امروز بیش از 76 میلیارد تومان خروج پول حقیقی از سهم داشتیم و قدرت خریدار حقیقی به فروشنده حقیقی، عدد 0.57 را نشان می داد.

تحلیل تکنیکال

این سهم پس از اتمام گام اول اصلاح، از کف 2200 تومان، تا محدوده 3400 تومان ( تراز 38.2% فیبو بازگشتی) رشد قیمت داشت که در عبور از آن سطح ناموفق ظاهر شد و با افزایش عرضه ها وارد اصلاح شد.

چند روزی است که معاملات سهم در محدوده خط حمایتی ادامه دارد. در صورت از دست دادن حمایت 2630 تومان، حمایت بعدی در محدوده کف قبلی ( 2200 تومان) خواهد بود.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید.
 

در صورت حمایت سهم از ناحیه کنونی، اولین هدف سهم، 3400 تومان خواهد بود. عبور و تثبیت روی این سطح هدف 4200 تومان را برای آن فعال خواهد کرد.

بررسی سناریو موجی نشان می دهد که در حال حاضر سهم درون موج b از B خود قرار دارد و می تواند با تکمیل این گام اصلاحی، در قالب موج c از B رشد خود را ادامه دهد.

جمع بندی

سهم در منطقه حمایتی نسبتا خوبی قرار گرفته است که می توان انتظار حمایت سهم از این منطقه را داشت، از طرفی فشار فروش سنگینی روی سهام پالایشی و این سهم وجود دارد که می تواند هر حمایتی را نادیده بگیرد و به روند نزولی خود ادامه دهد.

قیمت جهانی نفت و تحریم ها به عنوان پارامتر های خارجی، و قیمت دلار داخلی به عنوان پارامتر داخلی می تواند بر ادامه روند سهم تاثیر گذار باشند.

بهترین استراتژی برای این نوع سهام، دنبال کردن معاملات سهم و تابلو معاملاتی آن هاست و همچنین بالا آوردن حد ضرر کوتاه مدتی به محدوده 2630 تومان است.

شما می توانید به منظور رصد بازار و مشاهده دیگر تحلیل های درخواستی خود به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه نمایید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *