تحلیل تکنیکال شرکت سیمان شرق با نماد سشرق | 7 مهر ماه 1399

تحلیل تکنیکال شرکت سیمان شرق با نماد سشرق | 7 مهر ماه 1399

همانطور که در شکل زیر پیداست، مسیر پر فراز و نشیب قیمتی سشرق که خود منجر به ایجاد الگوهای تکنیکالی مختلفی شده‌است، مشاهده می‌شود. برای مثال؛ الگوی کاپ در قیمت 157 تومان شروع به شکل‌گیری کرده و پس از ایجاد یک رشد بسیار خوب به قیمت 192 تومان رسیده و سرانجام با شکل‌گیری یک سقف جدید (مقاومت) در قیمت 283 تومان به کار خود پایان داده‌است.

تحلیل تکنیکال شرکت سیمان شرق با نماد سشرق
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

اما تغییر روند اساسی و غالب در نمودار سشرق پس از تکمیل پولبک به سقف قبلی در قیمت 192 شروع شده و  طی یک کانال کاملا موازی به سقف تاریخی خود در قیمت 925 تومان رسیده است. مجددا در این محدوده با ایجاد یک اصلاح مقطعی و تکمیل پولبک به سقف قبلی در قیمت 936 تومان، رشد بسیار خوبی تا قیمت 1620 تومان صورت گرفته‌است که منجر به تشکیل سقف قیمتی جدیدی نیز شده‌است. شایان ذکر است که در طی این مسیر اصلاحات مقطعی و کوتاه‌مدت نیز رخ داده‌است.

در نهایت نیز با تشکیل سقف‌های سه قلو رشد زیگزاگی را در قیمت‌های 1553، 1613 و 1620 تجربه کرده‌است و سپس با تشکیل چندین کندل منفی محکم معروف به مامور اعدام ریزش عمیقی را تا سقف 700 تومان انجام داده‌است.

روند فعلی نماد سشرق

بر اساس شکل اندیکاتور RSI حتی از منطقه اشباع فروش 30 درصد نیز فراتر رفته‌است. بطوریکه حمایت معتبر اول 900 تومان را از دست داده‌است و با این اوصاف باید منتظر برگشت سهم در محدوده حمایتی جدید یعنی قیمت 569 تومان بود.

حجم معاملات در این محدوده نیز گواه شهودی بر ادله فوق می‌باشد. زیرا همانطور که مشاهده می‌شود در این محدوده استقبال خریداران از سهم بصورت بسیار کم حجم و یا به عبارتی خرید در صف فروش صورت می‌پذیرد. از طرفی دیگر تغییر جهتی در حجم خرید و اندیکاتور RSI مبنی بر خرید و حمایت در این محدوده صورت نمی‌گیرد.

بنابراین می‌توان اظهار داشت که سهم رفته رفته به محدوده حمایتی جدید نزدیک می‌شود و در آن نقطه می‌توان انتظار برگشت قیمت سهم را داشت. هرچند این خود به رفتار سهم و واکنش اندیکاتورها در آن محدوده بستگی دارد.

تحلیل تکنیکال شرکت سیمان شرق با نماد سشرق
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

روند آتی نماد سشرق

طبق نمودار زیر، سشرق پس از رشد بسیار خوب شش ماهه با برخورد به سقف کانال قیمتی خود یعنی قیمت 1619 تومان واکنش منفی نشان داده‌است. بعد از این روند در یک بازه کوتاه‌مدت شاهد اصلاح مقطعی تا کف کانال حمایتی اول یعنی قیمت 1266 تومان بوده‌ایم. در ادامه سهم مجددا با موج مثبتی همراه شد و رشد کوتاه‌مدتی تا سقف قبلی خود ادامه داد و که پس از برخورد به سقف کانال نتوانست از آن عبور کند. در نهایت با افزایش عرضه در سقف قیمتی و از دست رفتن حمایت‌های 30 و 50 درصدی به ترتیب در قیمت‌های 1266 و 900 تومان منجر به ریزش سهم تا 720 تومان شده است.

اندیکاتور ADX نیز در این محدوده ادله فوق را تائید می‌کند. بطوریکه مشاهده می‌شود خط –DI (سبز) از بالا خط +DI (نارنجی) را در محدوده زیر 25 قطع کرده‌است. در ادامه می‌توان انتظار داشت سهم در حوالی 700 تومان به اصلاح خود پایان داده و با ورود مجدد خریداران اهداف قبلی خود را که تبدیل به حمایت شده‌اند را پس بگیرد و پس از آن اهداف جدیدی در قیمت‌های 1600 و 1760 ثبت کند.

تحلیل تکنیکال شرکت سیمان شرق با نماد سشرق
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. جهت مشاهده و رصد تحلیل های انجام شده در ساعت بازار می توانید کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) را دنبال کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *