تحلیل تکنیکال سولانا (Solana)

تحلیل تکنیکال سولانا (Solana)

تیم قدرتمند و با تجربه

تیم ارز دیجیتال سولانا بلاک چین خود را با داشتن یک رؤیای بلندمدت در ذهن طراحی کردند. این از تجربه شخصی آناتولی یاکوفنکو نشئت گرفته که در زمان فعالیت در کوال‌کام شاهد بود که ظرفیت تکنولوژی‌های مخابراتی از نظر کارآیی تقریباً هر سال دو برابر می‌شود. سولانا توسط شرکتی به همین نام که در سن دیگو کالیفرنیا قرار گرفته، توسعه یافته است. تیم سولانا شامل کارمندان سابق شرکت‌های کوال‌کام، گوگل، اپل، مایکروسافت، و دراپ‌باکس است. علاوه بر اینکه در آن از تکنولوژی‌های پایگاه داده مشابه گوگل و مایکروسافت استفاده شده است، معماری آن نیز منبع الهام فایل کوین (Filecoin)، یک پروژه ارز دیجیتال ذخیره داده، شده است.

مثال کارکرد ارز دیجیتال سولانا

یک شرکت کوچک با 180 (تعداد نود/معتبرسازندگان فعلی سولانا) کارمند را در نظر بگیرید. با اینکه دپارتمان‌های مختلفی در این شرکت وجود دارند (برای مثال حسابداری، باربری و تحویل کالا، خدمات مشتریان و غیره)، هر کارمندی می‌داند چطور کار دپارتمان‌های دیگر را انجام دهد. علاوه بر این، هر کارمند به صورت نیمه‌اتفاقی ممکن است برای رئیس شدن (رهبر) برای 1.6 ساعت پشت سر هم انتخاب شود و در این مدت باید مدارکی را که از سوی دپارتمان‌های مختلف صادر می‌شوند امضا کند.

اگرچه اینکه چه کسی رئیس باشد تا حدی اتفاقی است، هر کارمندی یک پنجره کوچک روی صفحه کامپیوتر خود دارد که 10 فرد بعدی را نشان می‌دهد که به صورت موقت نقش رئیس را پر می‌کنند. این به آنها اجازه می‌دهد کارهای کاغذبازی خود را قبل از اینکه رئیس شوند به این کارمندها واگذار کنند تا بتوانند سریع‌تر کار خود را انجام بدهند (گلف استریم).

هر وقت که رئیس مدرکی را امضا می‌کند، این مدرک مهر زمانی می‌خورد و به دپارتمان مرتبط (خوشه‌های نود سولانا) ارجاع داده می‌شود تا دوباره بررسی شود و اگر تأیید شد وارد پایگاه داده شرکت شود. هر دپارتمان می‌تواند مدارک و اسناد خودش را همزمان با دپارتمان‌های دیگر ایجاد کند؛ چراکه آنها با هم همپوشانی ندارند (سی‌لول). هر کارمندی نقشی در ذخیره این مدارک، در بررسی اعتبار آنها و اطمینان یافتن از اینکه رئیس به درستی کارش را انجام می‌دهد، دارد. به صورت کلی این نحوه کار سولانا است.

جایگاه ارز سولانا در مارکت

در حال حاضر سولانا با نماد اختصاری SOL، با ارزش بازار حدود ۹.۵۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱۳ بازار قرار دارد.

با توجه به پتانسیل‌های بالا ارز دیجیتال سولانا، در این مقاله از دیدگاه تکنیکالی این ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

سولانا با جذب بخش قابل توجهی از قراردادهای هوشمند، یکی از بسترهای قرارداد هوشمند موفق در بازار است. این شبکه با مقیاس پذیری بالا، سرعت تراکنش های بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد و با دارا بودن کارمزدهایی بسیار پایین، یکی از جدی ترین رقبای اتریوم به شمار می رود.

از دید تکنیکالی سولانا در یک سال اخیر رشدی قابل توجه را ثبت کرده و پس از تشکیل یک سقف تاریخی در محدوده 275 دلار، در یک فاز اصلاحی سنگین قرار گرفته و قیمت تا کنون حدود 60% از سقف تاریخی خود فاصله دارد.

برای تحلیل رفتار بلند مدت، نمودار قیمت را از بالا به پایین بررسی میکنیم. نمودار قیمت سولانا در تایم فریم هفتگی آورده شده است.

نمودار
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

سولانا در تایم فریم هفتگی در یک کانال صعودی پر شتاب در نوسان است. قیمت پس از تشکیل یک سقف تاریخی در محدوده سقف کانال، شروع به اصلاح نموده است و اکنون با رسیدن به محدوده کف کانال از شتاب حرکت نزولی خود کاسته است. برای بررسی دقیقتر فاز اصلاحی نمودار را در تایم فریم روزانه بررسی میکنیم.

نمودار
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

در تایم روزانه قیمت هنوز الگوی بازگشتی تشکیل نشده که نشان دهنده تمایل قیمت به اتمام روند نزولی باشد. اما از آنجایی که قیمت به باند حمایتی محدوده 80 تا 90 دلار واکنش نشان داده و آن را حفظ نموده است، می توان انتظار داشت با نزدیک شدن قیمت به محدوده کف کانال روند نزولی شکسته شده و قیمت به سمت سقف کانال حرکت نماید.

سیگنال قطعی در صورت شکست خط مقاومت در اندیکاتور RSI و یا خط روند نزولی در قیمت صادر خواهد شد و بهترین حد ضرر، از دست رفتن باند حمایتی پیش روی قیمت است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *