تحلیل تکنیکال تزوس (XTZ) | 13 اسفند 1399

تحلیل تکنیکال تزوس (XTZ) | 13 اسفند 1399

تزوس بلاکچینی بر مبنای قرارداد هوشمند می‌باشد که یک تفاوت عمده با دیگر شبکه‌ها دارد و آن عدم امکان ایجاد هارد فورک در آن است.

امنیت این شبکه از طریق سیستم اثبات سهام تامین می‌شود و افرادی که سهام خود را در شبکه بلاک کردند برای انجام آپدیت‌ها حق رای خواهند داشد. ارز داخلی این شبکه XTZ نام دارد که برای اثبات سهام و پرداخت‌های داخلی این شبکه استفاده می‌شود. در حال حاضر حدود 760 میلیون واحد XTZ موجود است که با ارزشی در حدود 3 میلیارد دلارد در رده 27ام بازار قرار دارد.

نمودار قیمت تزوس در تایم روزانه

تحلیل تکنیکال تزوس
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در تایم روزانه می‌توان حرکت تزوس را در یک کانال صعودی در نظر گرفت. قیمت پس از نفوذ به میانه کانال و اصلاح تا خط %25، موج اصلاحی خود را به پایان رسانده و در حال حرکت دوباره به سمت خط میانی کانال می‌باشد.

وجود همگرایی بین نمودار قیمت و اندیکاتور مکدی نشان دهنده تمایل به حفظ روند صعودی می‌باشد، بنابراین هدف موج صعودی شکست قله قبلی و رسیدن به محدوده سقف کانال خواهد بود. در اندیکاتور RSI نیز هیچ واگرایی مشاهده نمی‌شود و RSI با حفظ خط حمایت خود به سمت محدوده هیجان خرید در حرکت است.

برای بررسی دقیق‌تر موج اصلاحی در تایم روزانه، آن را در تایم پایین دست تحلیل می‌کنیم.

نمودار قیمت تزوس در تایم پایین

تحلیل تکنیکال تزوس
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

موج اصلاحی در تایم روزانه را می‌توان به شکل یک بازار رنج در تایم فریم 4 ساعته مشاهده نمود. قیمت پس از رسیدن به محدوده خط %25 کانال یک الگوی کنج نزولی تشکیل داده که با واگرایی مثبت بین نمودار قیمت و اندیکاتور مکدی و اندیکاتور RSI همراه بوده است.

قیمت با شکست سقف الگو آن را تایید کرده و پس از پولبک به آن، به سمت اهداف الگو حرکت نموده است. هدف کلاسیک الگوی کنج در محدوده خط میانی کانال خواهد بود. با توجه به وضعیت نمودار در تایم بالادست می‌توان انتظار داشت قیمت با عبور از هدف کلاسیک خود، خط میانی کانال را پشت سر بگذارد و به سمت سقف کانال حرکت نماید.

بهترین حد ضرر را می‌توان در تایم فریم روزانه و خط حمایت در اندیکاتور RSI درنظر گرفت. تا زمان حفظ این حمایت، روند صعودی در تایم روزانه برقرار خواهد بود و قیمت قله های قبلی خود را پشت سر خواهد گذاشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *