تحلیل اونس طلای جهانی (XAUUSD) | 8 فروردین 1400

تحلیل اونس طلای جهانی (XAUUSD) | 8 فروردین 1400

هفته گذشته با اخبار مثبت اقتصادی درباره آمریکا شاهد قدرت گرفتن دلار بودیم و کاهش نرخ بازده اوراق قرضه هم نتوانست این رشد ارزش را متوقف کند.

شاخص دلار آمریکا برای اولین بار از ماه مه سال ۲۰۲۰ به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روز عبور کرده است. رشد نرخ بازدهی اوراق خزانه ‌داری بلندمدت آمریکا و انتشار داده‌های اشتغال آمریکا می‌توانند رشد ارزش دلار را در هفته های آتی تسریع کنند.

به خصوص اگر رشد NFP آمریکا طبق پیش‌بینی‌ها قوی‌تر از ماه قبل باشد.

پس از آنکه پاول به قانونگذاران آمریکا گفت که تورم طی یک سال افزایش میابد ولی مداوم و شدید نخواهد بود، دلار به بالاترین سطح دو هفته ای جهش کرد و نرخ بازده اوراق خزانه داری به کمترین میزان از 16 مارس رسید.

قیمت طلا روز چهارشنبه بدنبال کاهش نرخ بازده اوراق قرضه ایالات متحده افزایش یافت . اطمینان رئیس بانک مرکزی جروم پاول مبنی بر اینکه افزایش تورم نگران کننده نخواهد بود، باعث شد با وجود افزایش شاخص دلار قیمت طلا هم رشد کند. در هفته گذشته هر اونس طلا 0.3 درصد افزایش پیدا کرد و به 1732 دلار رسید.

 تحلیل تکنیکال

براساس تحلیل تکنیکال نیز اونس هفته گذشته در محدوده ی کوچکی بین اعداد 1720 تا 1745 دلار در نوسان بود که قدرت گرفتن دلار در بازار مانع از رشد بیشتر انس گردید.

در حال حاضر نمودار با سطح مقاومتی داینامیک بنفش رنگ مواجه است که در صورت شکست این سطح در هفته های آتی میتوان به اهداف بالاتر انس در 1775 و 1818 دلار دست یافت. روند روبه رشد دلار در هفته آتی نیز میتواند مانع قدرت گرفتن انس شود که در اینصورت سطح حمایتی 1680 دلار میتواند دوباره فعال گردد.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *