تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH) | 17 آذر 1400

تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH) | 17 آذر 1400

اتریوم به عنوان دومین بلاکچین ارزشمند بازار تاثیر زیاد بر روند حرکتی آلتکوین ها دارد و با تحلیل نمودار قیمت آن می توان به یک دید کلی از مسیر حرکتی آلتکوین ها داشتت.

نمودار قیمت اتریوم (تایم فریم هفتگی)

تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH) | 13 آذر 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

همان گونه که مشاهده می شود اتریوم در بلند مدت، در یک کانال صعودی در نوسان است. قیمت پس از رسیدن به کف کانال خود، با تشکیل یک روند صعودی به سمت سقف کانال در حرکت است. اتریوم پس از تشکیل یک سقف تاریخی، شروع به اصلاح نمود و با رسیدن به خط روند صعودی که متناظر با خط حمایت 25% کانال است، از شتاب حرکت خود کاسته است. با توجه به اینکه قیمت در محدوده دو ناحیه حمایتی خط روند صعودی بلند مدت وخط داخلی 25% کانال میباشد، می توان انتظار داشت که قیمت این محدوده حمایتی را حفط کند. اما برای بررسی دقیقتر رفتار نمودار در این ناحیه، تایم فریم روزانه را نیز بررسی میکنیم.

نمودار قیمت در تایم فریم روزانه در ادامه آورده شده است.

نمودار قیمت اتریوم (تایم فریم روزانه)

تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH) | 13 آذر 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

همان گونه که مشاهده می شود اتریوم پس از شکست باند مقاومتی 4200 دلار، سقف تاریخی جدیدی را ایجاد نموده و سپس شروع به اصلاح نموده است. اتریوم با شناسایی محدوده 4000 دلار به عنوان باند حمایتی، ازشتاب حرکت نزولی خود کاسته و با تثبیت در بالای این ناحیه، تشکیل یه محدوده رنج داده است. ناحیه رنج را می توان به شکل یک الگوی مثلث مشاهده نمود که در صورت شکست سقف الگو و تثبیت قیمت در بالای آن، الگوی مثلث تایید خواهد شد و می توان انتظار شروع موج صعودی بعدی و حرکت به سمت خط میانه کانال بلند مدت قیمتی را داشت.

بهترین حد ضرر را میتوان شکست کف مثلث و یا از دست رفتن باند حمایتی 4000 دلار در نظر گرفت که در آن صورت می توان انتظار تداوم اصلاح درقیمت تا محدوده کف کانال بلند مدت را نیز داشت.

همانگونه که در ابتدا اشاره کردیم اتریوم به عنوان ارزشمندترین آلتکوین بازار می تواند نقش پیشرو را در بازار ایفا کند. یکی از فاکتورهایی که می تواند روند حرکتی اتریوم را آشکار کند، وضعیت قیمت بیتکوین است. برای این منظور نسبت قیمت اتریوم به بیتکوین را تحلیل می کنیم.

نمودار نسبت ارزش اتریوم به بیتکوین در تایم فریم روزانه آورده شده است.

نمودار قیمت اتریوم (تایم فریم روزانه)

تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH) | 13 آذر 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

همان گونه که مشاهده می شود نسبت ارزش اتریوم به بیتکوین پس از رسیدن به محدوده 75% کانال حرکتی خود، شروع به اصلاح نموده است. این فاز اصلاحی را می توان به شکل یک الگوی مثلث مشاهده نمود که نمودار با شکست سقف الگو و پولبک به آن، الگوی مثلث را تایید نموده است. با تایید الگوی مثلث، موج صعودی آغاز شده که هدف آن را می توان رسیدن به سقف کانال در محدوده 0.11 دانست. بنابراین می توان انتظار داشت که اتریوم و سایر آلتکوین ها در کوتاه مدت رشد بییشتری نسبت به بیتکوین داشته باشند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران