تحلیل بنیادی گروه صنعتی پاکشو از پنجره فروش‌های فصلی

تحلیل بنیادی گروه صنعتی پاکشو از پنجره فروش‌های فصلی

درآمد پاکشو در سه ماهه اول سال مالی 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 59 درصدی مواجه بوده است. همچنین گفتنی است که تعداد فروش محصولات شرکت طی همین مدت 42 درصد بیشتر شده است.

بررسی اجمالی شرکت

گروه صنعتی پاکشو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت­های تولید کننده با حدود 45 سال سابقه تولید در کشور است که در زمینه تهیه، توزیع و پخش محصولات بهداشتی و شیمیایی فعالیت دارد. همچنین واردات مواد اولیه و صادرات محصولات شرکت از فعالیت­های دیگر این مجموعه می­باشد.

اطلاعات کلی پاکشو

نمادپاکشو
سرمایه ثبت شده (میلیارد تومان)200
ارزش بازار (میلیارد تومان) (1399/06/12)25,400
جمع بدهی‌ها (میلیارد تومان)956
جمع حقوق صاحبان سهام (میلیارد تومان)1,100
سال مالی29/12
  • سهامدار اصلی این شرکت، شرکت گروه صنعتی گلرنگ می­باشد که مالکیت 59­درصد پاکشو را در اختیار دارد. همچنین شرکت پاکشو دارای 5 شرکت تابعه از جمله شرکت گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کوروش و شرکت پدیده شیمی جم می‌باشد.
  • تقریباً 30­درصد از میزان بهای تمام­شده مواد اولیه شرکت را مواد اولیه وارداتی تشکیل می­دهد بنابراین نوسانات ارزی می‌تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت تمام شده محصول داشته باشد.
  • عمده محصولات شرکت شامل 2 دسته پودر و مایعات مربوط به البسه و انواع مایعات مانند شامپوها، مایع دستشویی و ظرفشویی می‌شود.
  • وضعیت فروش شرکت طی فصول اخیر در نمودار زیر مشاهده ‌می‌شود. مقدار فروش شرکت طی 13 فصل اخیر، معمولاً در محدوده 30­هزار تا 70­هزار تن بوده ­است. فروش محصولات مربوط به البسه به نسبت محصولات دیگر از ثبات بیشتری برخوردار بوده ­است.
تحلیل بنیادی گروه صنعتی پاکشو از پنجره فروش‌های فصلی
  • به علت افزایش نرخ ارز و وقوع تورم طی ماه­های اخیر نسبت به دوره­های قبل، نرخ فروش این شرکت نیز افزایش یافته­ است. همان­طور که مشاهده می‌شود نرخ فروش دسته محصولات مایعات از اوایل سال 96 تا فصل اخیر به ازای هر تن رشد 189­درصدی را تجربه کرده­ است. به­ علت رشد قیمت ارز طی سال­های اخیر، نرخ فروش محصولات این شرکت نیز افزایش یافته و به تبع آن درآمد ناشی از فروش محصولات اصلی شرکت عمدتا صعودی بوده است.
تحلیل بنیادی گروه صنعتی پاکشو از پنجره فروش‌های فصلی
  • سهم  صادراتی شرکت بخش طی سه سال گذشته حدود 5 درصد از کل فروش شرکت بوده و عمده محصولات شرکت در بازارهای داخلی توزیع می‌شود.

جمع بندی

شرکت پاکشو شرکتی با توانایی بالا در عرصه تهیه و تولید محصولات بهداشتی و شیمیایی در کشور است.

  • درآمد پاکشو در سه ماهه اول سال مالی 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 59 درصدی مواجه بوده است. همچنین گفتنی است که تعداد فروش محصولات شرکت طی همین مدت 42 درصد بیشتر شده است.
  • عمده محصولات شرکت شامل 2 دسته پودر و مایعات مربوط به البسه و انواع مایعات مانند شامپوها، مایع دستشویی و ظرفشویی می‌شود.
  • با توجه به رشد 190¬درصدی نرخ فروش محصولات برای یک سری از محصولات، شرکت توانسته است رشد خوبی را از لحاظ درآمدی به ثبت برساند. نرخ فروش محصولات تابعی از قیمت نرخ ارز و تورم کشور است.
  • در حال حاضر تنها حدود 5­ درصد از فروش کل شرکت را فروش صادراتی تشکیل می­دهد. با توجه به نوسانات ارزی و گران شدن مواد اولیه وارداتی شرکت در پی افزایش سهم خود در بازارهای خارجی است تا از اثرات مخرب افزایش نرخ ارز در امان باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *