تحلیل بنیادی غشهد

تحلیل بنیادی غشهد

شرکت شهد ایران در سال 1361 در قالب شرکت سهامی خاص تاسیس و در سال 1372 به سهامی عام تغییر داده شده و در تابلو بورس درج گردید درحال حاضر معاملات این نماد در بازار دوم بورس با نماد غشهد جریان دارد. شناوری این نماد 50%  و نسبت قیمت به درآمد (pe) برابر 38% می باشد.

مرکز اصلی شرکت در مشهد بزرگراه مشهد به قوچان واقع شده و درزمینه تولید کنستانتره سیب و عصاره میوه فعالیت دارد. این شرکت در اردیبهشت 99 افزایش سرمایه از محل اندوخته داشته است. شرکت شهد ایران در تاریخ 10/07/1399 صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردنی توسعه سهام نیکی را بعنوان بازارگردان معرفی نموده است.

شرکت درنظر دارد دارایی هایی که در روند تولید شرکت نقشی ندارد را بفروش رساند و صادرات شرکت به کشور روسیه بدلیل اعمال تحریم های اتحادیه دچار رکود شده است

فروش شرکت شهدایران بصورت نقدی است  آخرین سود پرداخت شده در مجمع تیرماه 99 مبلغ 250ریال  می باشد که از طریق سجام به حساب سهامداران واریز شد شرکت بتازگی از محل فروش واحد تولیدی کشاوری شماره 2 حدود 840،300میلیون درآمد شناسایی نموده است

این شرکت در اردیبهشت  99 به میزان 310% افزایش سرمایه از محل اندوخته داشته و در گزارش تفسیری مدیریت پیوست گزارش 6ماهه99 اعلام نموده است که تصمیم  به 200% افزایش سرمایه دیگر دارد .

بررسی وضعیت سود سازی

در بررسی تحلیل بنیادی بهتر است شرکت باید در آخرین گزارش ارائه شده اش از دو گزارش قبلی سود بیشتری را ساخته باشد و همچنین در گزارش آخر حداقل ده درصد نسبت به گزارش ماقبل آخر سود بیشتری را ساخته باشد که با توجه به نمودار زیر این شرکت در دو فصل اخیر شرایط یکسانی را تجربه نموده است.

بهتر است شرکت ها در دو گزارش آخر خود درصد سود بیشتری نسبت به سال گذشته ساخته باشند. که در مقایسه گزارشات سودسازی فصلی شرکت شهد ایران در دو فصل اول 99 شرایط بهتری نسبت به دوره های مشابه سالهای قبل داشته است

بررسی وضعیت تولید

فروش شرکت در مهر 99 رشد قابل توجهی داشته است که ناشی از افزایش نرخ فروش و فصلی بودن عملیات این شرکت می باشد

بررسی کالاهای تولیدی:

بیشترین تولید شرکت شهدایران مربوط به تولید کنسانتره سیب می باشد. نرخ فروش کنسانتره سیب در مهر ماه نسبت به خرداد ماه از مبلغ 105میلیون ریال در هر تن به 568میلیون ریال در هر تن  و 541% افرایش یافته است که افزایش نرخ قابل توجهی در این کالای استراتژیک این شرکت می باشد.

نمودار قیمت سهم

نمودار قیمت سهم از تیرماه تا مهر99 روند اصلاحی داشته و تاکنون بیش از 65% از قیمت خود را نسبت به قله تاریخی خود از دست داده است

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *