حمله به پالایشگاههای آرامکو عربستان و شوک جدید به بازار نفت

حمله به پالایشگاههای آرامکو عربستان و شوک جدید به بازار نفت

حمله به تاسیسات نفتی عربستان و شوک به بازار نفت

در روزهای گذشته نیز حملات یمن به پالایشگاههای آرامکو عربستان باعث تشدید تنش در بحران کمبود نفت در بازار شده و قیمت نفت برنت مجددا به عدد 119 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت های جهانی نفت بالاخره پس از مدت ها جاماندگی خود را از صعودهای بازار کامودیتی جبران کردند و با آتش جنگ روسیه و اوکراین خود را به سطوح بالای قیمتی رساندند. در پساکرونا قیمت اکثر کامودیتی ها با رشدهای چند ضد درصدی مواجه شده اما نفت بدلیل مسائل استراتژیک نتوانسته بود رشد کند. پس از دوران ریکاوری اقتصادهای جهان و افزایش تقاضای صنایع برای انرژی و نفت شاهد افزایش قیمتهای نفت علی الخصوص نفت برنت بودیم.

تحلیل تکنیکال نمودار نفت برنت

در نمودار هفتگی زیر همانطور که مشاهده میکنید در ماههای گذشته قیمت های جهانی نفت در محدوده 60 الی 80 دلار نوسان میکرد و آتش جنگ روسیه و اوکراین باعث سطح مقاومتی کلیدی 85-87 دلاری بشکند و از بعد تکنیکال قیمت وارد فاز جدیدی شود. در این فاز جدید قیمت توانسته یک کانال نزولی 14 ساله را بشکند و خود را برای صعودهای بزرگتر حتی تا سطح 157 و 177 دلار آماده کند.

تحلیل تکنیکال نمودار نفت برنت
جهت مشاهده ی نمودار هفتگی با کیفیت بهتر کلیک کنید

تحلیل از زاویه نزدیکتر

در نمودار روزانه نفت برنت شاهد این امر هستیم که پس از شکست از سقف الگوی مگافون یا همان اسپیکر معروف شاهد رشد خیره کننده قیمت تا سطوح 130 الی 135 دلار هستیم. در حال حاضر قیمت های نفت در فاز اصلاحی قرار دارد و پس از اتمام اصلاح میتواند سطوح بالاتر قیمتی در 157 و 177 دلار را تجربه کند.

اکنون در صورتیکه قیمت نتواند محدوده 132 الی 135 دلار را لمس کند امکان برگشت بروی حمایت مورب آبی را در محدوده 100 الی 96 دلاری را دارد و پس از آن میتوان به رالی مجدد تا سطوح بالاتر امید داشت.

در سناریوی بدبینانه با احتمال کمتر فقط در صورتیکه قیمت زیر سطح 96 دلاری تثبیت دهد میتواند به حمایت های پایینتر در 85.30 و حتی پایین تر نزول نماید.

تحلیل از زاویه نزدیکتر
جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *