روند فعلی بازارهای جهانی کدام نماد های بورسی را برای سرمایه گذاری جذاب کرده است؟

روند فعلی بازارهای جهانی کدام نماد های بورسی را برای سرمایه گذاری جذاب کرده است؟


رویا ذبیحی
کارشناس بازار سرمایه

بحران انرژی در اروپا و چین، به افزایش قیمت نقت منجر شده است و با توجه به وضعیت فعلی کمبود انرژی، افزایش بیشتر قیمت ها دور از انتظار نیست. همین موضوع باعث افزایش قیمت محصولات پتروشیمی با توجه به همبستگی که با قیمت نفت دارند می شود. قیمت متانول از اواخر سال 1399 که در محدوده 300 دلار بوده که هم اکنون به بالای 400 دلار رسیده است. این افزایش قیمت جهانی متانول با افزایش نرخ زغال سنگ شروع شد، زیرا که چین یکی از تولیدکنندگان اصلی متانول ،از زغال سنگ برای تولید استفاده می کند.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

این موضوع به نفع پتروشیمی های زاگرس، فن آوران و خارک می باشد. فقط این مساله را در نظر بگیرید که نرخ گاز خوراک پتروشیمی ها به بالای 18 سنت رسیده است که تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت جهانی اوره، به بالای 700دلار به ازای هر تن رسیده که خبر خوبی برا شرکت های شیراز، کرمانشاه، خراسان و پردیس می باشد. افزایش قیمت پی وی سی به بالای 1500 دلار خبر خوبی برای پتروشیمی های آبادان، غدیر و اروند می باشد.

با توجه به پیش بینی تقاضایی که برای مس وجود دارد و بحران انرژی اروپا، پیش بینی می شود که این محصول با محدودیت عرضه مواجه شود و به دنبال آن افزایش نرخ داشته باشد. آلومینیوم نیز به سطح تاریخی خود رسیده است و این رشد به دلیل سیاست های کشور چین برای مسائل زیست محیطی این بوده است. بنابراین شرکتهای فعال در این صنعت در بورس می توانند رشد خوبی داشته باشند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *