تاثیر استقرار دولت جدید و مشخص شدن وضعیت برجام در بازار جهانی نفت

تاثیر استقرار دولت جدید و مشخص شدن وضعیت برجام در بازار جهانی نفت

قیمت های جهانی نفت که از بیم گونه جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا و همچنین از افزایش سقف تولیدات اوپک از سطح 76 دلاری سقوط کرده بود توانست افت های خود را جبران کند و هم اکنون در محدوده ی قیمتی 73 دلاری نوسان میکند.

تاثیر توافق و عدم توافق برجام بر قیمت نفت

تمرکز توافقات برجام از روی دولت قبلی برداشته شده و در حال تمرکز بر روی رییس جمهور جدید است.  جامعه جهانی تحت تاثیر تاخیر صورت گرفته در توافقات برجام قیمت نفت را بالا برده است.

تحلیلگران بازار نفت جهانی زودتر از بقیه در حال جمع بندی برجام هستند. قیمت نفت مجددا روندی صعودی طی میکند و با نا امیدی از بازگشت ایران به بازار نفت جهانی و بهبود عرضه، شاهد افزایش قیمت است.

از دید تکنیکال همچنان امکان سقوط قیمت های نفت وجود دارد که این امر میتواند از امکان تصویب برجام صورت پذیرد یا از مولفه بنیادی دیگری نشآت بگیرد.

با توجه به اینکه قیمت های جهانی نفت طبق پیش بینی های آژانس بین المللی انرژی در یکسال آینده از قیمت 85 دلار نیز فراتر خواهد رفت و امکان دارد نفت 100 دلاری را نیز شاهد باشیم، توافقات صورت گرفته در آینده میتواند تاثیر شگرفی بر درآمدهای نفتی کشور و رفع کسری بودجه موجود داشته باشد.

برای مشاهده ی نمودار روزانه شاخص نفتی وست تگزاس با کیفیت بهتر کلیک کنید

دید صندوق های سهامی نفت از آینده

صندوق سهامی نفت آمریکا (USO)

 از دید تکنیکال این صندوق سهامی بعد از کرونا توانسته تا حد خوبی قیمت سهام خود را ریکاوری کند اما در ادامه با سطح کلیدی و مهم مقاومتی 59 دلاری مواجه است که میتواند دیدگاه آینده نزدیک نفت را نزولی کند.

صندوق سهامی ونگارد انرژی

این صندوقetf  سهامی نیز یکی از صندوق های مهم سرمایه گذاری در بازار نفت است که در آن به وضوح یک واگرایی بین قیمت های کنونی نفت (خط سبز) با قیمت واحد سهام این صندوق مشاهده میکنید. واگرایی بدین معنیست که سرمایه گذاران صعودهای کنونی نفت را واقعی نمیدانند و معتقد به اصلاح قیمت ها هستند.

برای مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *