سرمایه گذاری در بورس بهتر است یا دلار ؟ | 21 خرداد ماه 1399

سرمایه گذاری در بورس بهتر است یا دلار ؟ | 21 خرداد ماه 1399

برای بسیاری از سرمایه گذاران مهمترین نکته در فرآیند سرمایه گذاری، ضرر نکردن است. یعنی در ابتدا باید شرایط حال و حاضر خود را تثبیت کرده و سپس به سوی کسب سود و افزایش دارایی خود حرکت کنید. ورود به هر بازار مالی بدون آموزش و تجربه کافی ریسک زیان کردن را به شدت بالا می برد.

با توجه به شرایط کنونی کشور کمتر کسی است که به فکر سرمایه گذاری در یکی از بازارهای مالی، از طلا و سکه گرفته تا ارز و بورس و مسکن نیفتاده باشد، اما انتخاب کدام بازار جهت سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر به نسبت بقیه، خود پروسه ای پیچیده دارد و مستلزم تحلیل و بررسی همه ابعاد آن است.

ما در اینجا به بررسی و مقایسه دو بازار مالی بورس اوراق بهادار و یکی از ارزهای رایج کشور (دلار) می پردازیم و در انتها تصمیم گیری برای ورود به هرکدام را بر عهده سرمایه گذار می گذاریم.

نموداری که در زیر مشاهده می نمایید، از تقسیم شاخص کل به قیمت روز دلار به دست آمده است.

برررسی تکنیکالی این نمودار نشان می دهد شاخص کل نسبت به دلار درون یک روند انگیزشی قرار گرفته است و به نظر میرسد اکنون درون ریز موج 5 از 3 خود قرار دارد و درصورت ادامه روند صعودی برای شاخص کل، این نسبت می تواند تا 7.46 و 7.85 هم ادامه داشته باشد. به این معنی که در میان مدت بازدهی بورس از دلار بیشتر خواهد بود.

بورس بهتر است یا دلار ؟ | 21 خرداد ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از طرف دیگر اگر شاخص کل با اصلاح مواجه شود و قیمت دلار روند افزایشی به خود بگیرد، حمایت های آن را  می توان بازه 6.4-6.5 و 6.03 خواهند بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *