بی توجهی بورس به رشد قیمت های جهانی | دیلی سیگنال

وضعیت رکودی بازار سهام امروز بدتر هم شد. به طوری که شاخص‌ها هر دو منفی‌های خفیفی را تجربه کردند. به نظر می‌رسد به واسطه دامنه نامتقارن که در سمت منفی تنها ۲ درصد اجازه افت می‌دهد و حجم معاملات بسیار کم که باعث شده اغلب نمادها حجم مبنا را پر نکنند، باعث شده تا شاخص‌ها نماگر چندان دقیقی از وضعیت رکودی بازار سهام نباشند.

ارزش معاملات خرد به شکل کم سابقه‌ای افت داشته است. به طوری که ارزش معاملات خرد بازار سهام تنها 2.7 هزار میلیارد تومان بوده است. شیمیایی، فلزات اساسی و رایانه پرمعامله‌ترین صنایع بازار بوده‌اند. در بین نمادها هم سپیدار و فملی بیش از همه معامله شده‌اند.

حقیقی‌ها امروز هم طبق روزهای اخیر فروشنده‌ بودند و نزدیک به 700 میلیارد تومان خروج پول حقیقی را شاهد بودیم.

نکته مهم بازار امروز اما اوج‌گیری کم سابقه صف‌های فروش بود. به طوری که بیش از ۷۵ درصد نمادها با صف مواجه‌ بودند. ارزش این صف‌های فروش به رقم کم‌سابقه ۶۷۰۰ میلیارد تومان رسید. در سمت مقابل هم تنها ۴ درصد نمادها صف خرید‌هایی با مجموع ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان داشتند.

فملی که دیروز به واسطه جهش قیمت مس در بازار جهانی وضعیت جالب توجهی داشت و صف خرید را هم تجربه کرد، امروز با صف فروش سنگین مواجه شد. 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات  آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید

آقای نیما میرزایی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه، مهمان امروز برنامه بودند که با توجه به رشد قیمت های جهانی بازار رو در میان مدت و بلند مدت صعودی میدانستند ، اما در کوتاه مدت شاخص را درگیر با حمایت های حدود 1 میلیون و 190 هزار واحدی میبینند که با توجه به روند بازار رسیدن به این کف های حمایتی دور از انتظار نیست. ایشان همچنین دو صنعت زراعت و دارویی که نسبت به شاخص هم عملکرد بهتری داشتند را در ادامه مناسب برای سرمایه گذاری ارزیابی کردند.

در بخش انتهایی برنامه هم تحلیل بازار جهانی را داشتیم که ابتدا به بررسی تحلیل روی سهام توئیتر پرداختیم که پس از ریزش خیره کننده سهام توئیتر به میزان 19 درصد (رسیدن قیمت به محدوده 45 دلاری)، قیمت این کمپانی از دید تکنیکال مناسب ارزیابی شد و پس از گذشت حدودا 10 روز قیمت با 62 درصد رشد به عدد 74 دلار رسید.

پس از بررسی سهام سراغ کامودیتی ها رفتیم و برای قیمت سنگ آهن تحلیل های قیمتی را از 6 ماه گذشته از محدوه 90 الی 100 دلار تحلیل کردیم و باتوجه به سال رشد قیمت کامودیتی ها قیمت سنگ آهن عیار 62 درصد تحویل بنادر چین از محدوده 107 دلار به قیمت 175 دلار رسید و رشد 63 درصدی را تجربه کرد.

در بازار مس کاتد نیز با تحلیل قیمت های جهانی مس از محدوده 6000 الی 6500 دلار همراه بودیم و اکنون قیمت مس با رشد 46 درصدی به قیمت 8800 دلار بر تن رسیده است.
پلاتین نیز به عنوان یکی از جامانده های بازار کامودیتی در ماههای گذشته از قیمت هر اونس 880 دلار معرفی شد که پس از شکست سطح مهم مقاومتی چند ساله توانست خود را بالای قیمت 1000 دلار تثبیت کند و شروع یک رالی صعودی را تا اعداد 1500 و 1730 دلاری آغاز کند که البته هنوز در نیمه راه قرار دارد و اکنون قیمت هر انس پلاتین 1270 دلار است.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *