بهترین صندوق های درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه ( منتهی به 15 شهریور ماه 99 )

بهترین صندوق های درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه ( منتهی به 15 شهریور ماه 99 )

در این گزارش بهترین صندوق‌ های سرمایه گذاری درآمد ثابت با پرداخت سود ماهیانه در ماه منتهی به 15 شهریورماه 99 گردآوری شده‌اند.

بازار منفی سهام در مقابل بازار با ثبات صندوق ها

بازار بورس از هفته سوم مردادماه 99 شروع به نزول کرد و تا الان به روند نزولی خود ادامه داده است. شاخص کل بورس در همین مدت بیش از 20 درصد افت کرد و در محدوده یک میلیون و 600 هزار واحدی نوسان کرد. در این وضعیت صف های فروش سنگین در اکثر نمادهای بورسی تشکیل شد و فروشندگان سهام رکورد کاهش شاخص کل بورس در یک روز را هم شکستند. از طرف دیگر بازارهای کم ریسک تر با اقبال رو به رو شدند و حجم سرمایه گذاری در آنها افزایش پیدا کرد. برای نمونه صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در همین مدت با افزایش خالص دارایی ها مواجه شدند. این مسئله نشان می دهد که برخی از سرمایه گذاران ترجیح داده اند تا زمانی که روند نزولی بازار بورس پایداری خود را حفظ کرده است از ریسک سرمایه گذاری در سهام دور بمانند و در عوض از ابزارهای مالی کم ریسک نظیر صندوق های با درآمد ثابت بهره ببرند.

در این گزارش ده صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت برتر با پرداخت سود ماهانه در ماه منتهی به 15 شهریور ماه 99 منتشر می شوند. این صندوق ها همانند بانک ها در بازه زمانی یک ماهه پرداخت سود دارند.

 به طور کلی صندوق های درآمد ثابت از نظر پرداخت سود به چند دسته مختلف تقسیم می شوند. برخی به صورت یک ماهه و در تاریخ مشخص سودهای محقق شده را به حساب مشتریان شان واریز می کنند. برخی در بازه های زمانی سه یا شش ماهه تقسیم سود می کنند. صندوق های دیگری نیز هستند که بدون تقسیم سود فعالیت می کنند و سرمایه گذاران صرفا از محل افزایش خالص ارزش دارایی ها و افزایش قیمت واحدهای صندوق(NAV) کسب سود می کنند.

برترین صندوق‌های درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه

تاریخ پرداخت سود در همه صندوق های با درآمد ثابت شبیه به هم نیست و هر کدام از صندوق ها در تاریخ خاصی اقدام به پرداخت سود می کنند. در ضمن نوع پرداخت سود نیز در صندوق ها ممکن است مطابق با بازدهی کسب شده نباشد. بازدهی های آورده شده در جدول زیر از روی اطلاعات منتشر شده در سایت صندوق ها استخراج شده است. معمولا صندوق های با درآمد ثابت برای محاسبه پرداخت سود دوره ای، فرمول های منحصربفرد خود را دارند. بنابراین اگر بازدهی صندوق برای شما جذاب است، بهتر است قبل از اقدام به سرمایه گذاری در صندوق با روابط عمومی آن تماس بگیرید و از نحوه محاسبه سود و نحوه دریافت آن مطلع شوید.

در جدول زیر لیست 10 صندوق برتر با درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه در ماه منتهی به 15 شهریور ماه 99 آمده است:

برترین صندوق سرمایه گذاری  درآمد ثابت در یک ماه اخیر صندوق با درآمد ثابت کوثر یکم  بود که 5.11 %  بازدهی کسب نمود.

باید دقت داشت که صندوق های با درآمد ثابت تمام بازدهی کسب شده در یک ماه را بین سرمایه گذاران تقسیم نمی کنند چرا که بیشتر از درصد مشخصی اجازه تقسیم سود ندارند. در عوض ارزش NAV صندوق بالاتر می رود و در پایان سال مالی با توجه با فرمول محاسباتی صندوق که در امید نامه آمده است، به سرمایه گذار پرداخت می شود. برای مثال سود پرداختی در صندوق با درآمد ثابت کوثر یکم  بین 15 تا 22 درصد است. صندوق پاداش سهامداری توسعه یکم نیز تنها صندوق درآمد ثابت ETF بود که با نماد “سپاس” در بورس قابل معامله است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام زمان سوددهی صندوق ثابت همای چه تاریخی هست من یکماه وده روز سهامش را خریدم اما از سود خبری نیست

    • سلام دوست عزیز
      این صندوق تازه وارد بازار سرمایه شده و اولین باری که تقسیم سود داشته 31 شهریور 1400 بوده. برای دریافت سود با صندوق تماس بگیرید.

  • من از تجربه خودم میگم حدود دو ماه در صندوق امید توسعه سی میلیون سرمایه گذاری کردم بعد که ابطال زدم نه تنهاسود نداد بلکه بیست و هفت میلیون به من برگرداند

    • سلام دوست عزیز
      این صندوق سهامی ست . در بازار منفی صندوق های سهامی هم بازدهی منفی دارند. اصولا باید نگاه بلند مدت داشت.

  • صندوق صبای هدف که اینهمه تو بوق کرده بود بهترینه الان بیش از یک ماهه که همینطور داره ارزش واحدهاش میاد پایین.تازه از نوع درامد ثابت هم هستم.این ماه نه تنها سودی نداد.بلکه کلی از سرمایه مون هم کم شد.اصلا معلوم نیست چه خریده که ذره ای بالا نمیره.متاسفم.همون سود اندک بانکها بهتره.لااقل سرمایه مون را دود نمیکنند

  • سلام
    لطفا درباره ضعیف ترین صندوق های درآمد ثابت در ریزش مرداد99 هم بنویسید.
    متاسفانه برخی از اینها در یکماهه گذشته حتی تا 4درصد بازدهی منفی داشته اند.

  • بالا نوشتید تنها صندوق درآمد ثابت قابل معامله در بورس سپاس است ولی در بورس خیلی صندوق درآمد ثابت مثل صندوق سپهر

    • سلام دوست عزیز
      در لیستی که در مطلب بالا آورده شده است تنها صندوق سپاس از نوع قابل معامله می باشد. برای مشاهده گزارش جامع صندوق های قابل معامله به این لینک مراجعه کنید.

  • سلام استارز نوشته ۲۰٪الان مابقی ۸۰٪ بعدا

    زمانش معلوم هست و بعد از ۲۵ شهریور قابل معامله‌ میشه
    اگر لطف کنید اطلاعات تکميل تری در این درباره بدهید
    ممنون

  • سلام خسته نباشید ببخشید من اگه بخوام تواز یکی از صندوق ها 30ملیون تومان سرمایه گذاری کنم ماهی چند سود بهم میده؟واینه تا سر رسید قرار داد امکان. داره پول اصلیم از دست بره یا ن ؟ ممنون میشم جواب بدین

    • سلام
      امکان کاهش ارزش دارایی در صندوق های بادرآمد ثابت خیلی بعیده. برای اطلاع از درصد دقیق سود پرداختی به سرمایه گذار با روابط عمومی صندوق تماس بگیرید.

  • چند ماهی پولم توی صندوق های درسهام بود و سود خوبی هم دادند و مثل بورس نیست که برید توی صف فروش و گیر کنید هرزمان که بخواهید می توانید ازش خارج شوید. صندوقم را هم بر اساس اطلاعات همین سایت و اطلاعات تکمیلی انتخاب کردم. با توجه به افت شاخص دارم دنبال صندوق با درآمد ثابت می گردم.

  • من هم با دوستمان موافقم ، من الان پولم در یک صندوق سهامی است، تا به حال 17 تومن ضرر کرده ام . در 90 درصد مواقع حتی موفق نمیشم باهاشون تماس بگیرم ، علاوه بر هزینه ابطال تو این وضعیت چون کمتر از سه ماهم هست پولم در صندوقه جریمه هم باید بدهم .امروز به عنوان یک دانشجو که بسیار محتاج تر از سه ماه قبل هستم بهتون میگم اینجا سیستم نظارتی ایی بر این اعداد و ارقام و تخلف ها رسیدگی نمیکنه من تخصص ندارم که بگم طلا بخرید یا دلار .فقط میگم به سرمایه دارها و رسانه هاشون با دیده ی شک نگاه کنید کاری که من با تمام ذکاوتم دوباره فراموش کردم.

    • سلام
      دوره پذیره‌نویسی این صندوق ۱۰ روز در نظر گرفته شده که از ۱۵ شهریورماه آغاز شده است.

  • با سلام.من هم بانظرآقای کریمی عزیزموافقم.دقیقا همینطور است که می فرمائید.

  • باسلام.بنده فقط خواهان اینم که ایاپالایش یکم.بخرم پشیمون نمیشم.به نرشماخوبه..سپاسگزارم.جواب بدید..

    • سلام
      این صندوق در بورس معامله نمیشه و مبتنی بر صدور و ابطال واحد است . برای اطلاع از نحوه سرمایه گذاری به سایت صندوق برید و با پشتیبانی تماس بگیرید.

  • سلام/من یک سوالی داشتم /خواهش میکنم که راهنمایی بفر مایید/من حدود 10 میلیون پول دارم میخواستم بزارم صندوقهای سهامی اکسیر یکم فارابی/ولی چند روزی است که این بورس نزولی به خود گرفته نا امید شدم/ایا میشه الان بزارم تو صندوقهای با در امد ثابت وبعد از ان هر بورس صعودی شد دوباره تغییر دهم به صندوقهای سهامی فارابی /ممنون میشم اگه راهنماییم بکنید

    • سلام
      بله شما میتونید هر زمان که مایل بودید به راحتی صندوق های مختلف رو خرید و فروش کنید. شاید صندوق های قابل معامله در بورس برای شما که تصمیم دارید به راحتی و به سرعت سرمایه تون رو جا به جا کنید مناسب تر باشه.

  • به طور کلی صندوق ها زمانی توجیه اقتصادی دارند که سودی بالاتر از تورم را پرداخت کنند و در حال حاضر هیچ صندوق در آمد ثابتی این توان را ندارد.
    پیشنهاد من فقط و فقط خرید سکه طلاست که در دست صاحبش قرار دارد و قدرت نقد شوندگی بالا دارد و با تورم هم افزایش می یابد ؛ در بازار بورس هم سرمایه شما در دو چشم به هم زدن دود شده و به آسمان می رود .
    من چند ده میلیون در بورس و همین صندوق های کذایی که دنبال کارمزد خود هستند نه حفظ سرمایه شما ضرر دادم و این تجربه را مجانی در اختیار شما گذاشتم؛ خودتان را به دیگرانی که نمی شناسید متصل نکنید و اختیار مال و سرمایه تان را خود بدست بگیرید

    • سلام دوست عزیز
      نظر شما شخصی ست و قابل تعمیم به همه افراد نمی باشد. موفق باشید.

  • سلام
    در نرم افزار سیگنال در بخش صندوق ها صندوق ETF “اعتماد آفرين پارسيان” با نماد اعتماد دیده نمیشود. دلیل خاصی دارد؟

    • سلام دوست عزیز
      در حال پیگیری و رفع مشکل هستیم. ممنون از همراهی تون.