بهترین صندوق های درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه | در یک ماه منتهی به 15 دی 99

بهترین صندوق های درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه | در یک ماه منتهی به 15 دی 99

سرمایه گذاری از آن یاد کرد. در ماهی که بازار بورس نوسانی بود و سود حاصل از افزایش قیمت سهام برای سرمایه گذاران دیده نمی شد صندوق های سهامی نیز عمدتا با بازدهی ها منفی همراه شدند. در این بین صندوق های با درآمد ثابت که از ثبات بیشتری برخوردار هستند ریسک کمتری را متوجه دارایی های سرمایه گذاران کرده و سودسازی داشتند. از بین تمام صندوق ها با درآمد ثابت فقط 5 صندوق بودند که بازدهی منفی داشتند و سایر صندوق ها همگی در دامنه بازدهی مثبت قدم برداشتند.

در این گزارش به بررسی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابتی می پردازیم که به صورت ماهانه سود پرداخت می کنند و در یک ماه منتهی به 15 دی 99 بیشترین بازدهی را داشته اند.

صندوق های سرماه گذاری با درآمد ثابت از نظر پرداخت سود به چند دسته مختلف تقسیم می شوند. برخی به صورت یک ماهه و در تاریخ مشخص سودهای پیش بینی شده را به حساب مشتریان شان واریز می کنند. برخی دیگر در بازه های زمانی سه یا شش ماهه تقسیم سود می کنند. صندوق های دیگری نیز هستند که بدون تقسیم سود فعالیت می کنند و سرمایه گذاران صرفا از محل افزایش خالص ارزش دارایی ها و افزایش قیمت واحدهای صندوق(NAV) کسب سود می کنند.

لازم به ذکر است، این گزارش شامل تمامی صندوق های درآمد ثابت دارای تقسیم سود ماهانه نمی شود و صرفا بهترین صندوق های درآمد ثابت از این نوع را بررسی کرده است.

بهترین صندوق های درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه (در ماه منتهی به 15 دی 99)

برترین صندوق سرمایه گذاری  درآمد ثابت در یک ماه اخیر صندوق مشترک صبای هدف  بود که 4.03 %  بازدهی کسب نمود.

باید دقت داشت که صندوق های با درآمد ثابت تمام بازدهی کسب شده در یک ماه را بین سرمایه گذاران تقسیم نمی کنند چرا که بیشتر از درصد مشخصی اجازه تقسیم سود ندارند. در عوض ارزش NAV صندوق بالاتر می رود و در پایان سال مالی با توجه با فرمول محاسباتی صندوق که در امید نامه آمده است، به سرمایه گذار پرداخت می شود.

صندوق ارمغان ایرانیان در جدول فوق تنها صندوق درآمد ثابت از نوع ETF  است که با نماد “ارمغان” در بورس قابل معامله می باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران