بررسی و ارزش گذاری شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد “تملت”

بررسی و ارزش گذاری شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد “تملت”

طبق قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، شرکت تامین سرمایه شرکتی است که به عنوان واسط بین ناشر اوراق بهادار و عامه سرمایه گذاران فعالیت می کند و می تواند فعالیت کارگزاری، معامله گری، بازارگردانی، مشاوره سبدگردانی، پذیره نویسی و فعالیت های مشابه با اخد مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار انجام دهد.

معرفی شرکت تامین سرمایه بانک ملت

شرکت تامین سرمایه بانک ملت به عنوان سومین نهاد در صنعت بانکداری سرمایه گذاری کشور در شهریور ماه 1389 مجوز تاسیس خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت و در بهمن ماه همان سال فعالیت خود را با اخذ مجوز از سازمان بورس آغاز نمود.

موضوع فعالیت اصلی شرکت طبق ماده 3 اساسنامه به شرح زیر است:

پذیره نویسی، تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار و عرضه های ثانویه در حد امکانات مالی خود یا از طریق تشکیل سندیکا با سایر نهادهای مشابه

سرمایه شرکت در حال حاضر مبلغ 7000 میلیارد ریال می باشد که در 13 بهمن ماه سال جاری با 27 درصد افزایش سرمایه، از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه شرکت از 5500 میلیارد ریال به 7000 میلیارد ریال رسید.

جدول زیر سهامداران عمده این شرکت را نشان می دهد. همانطور که در جدول نمایان است، شرکت گروه مالی ملت (سهامی عام) با 91 درصد مالکیت سهامدار عمده این شرکت است.

بررسی و ارزش گذاری شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد "تملت"

صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه بانک ملت به شرح زیر می باشد:

  •  صندوق سرمایه گذاری اوج ملت: این صندوق با ارزش خالص دارایی 40000 میلیارد ریال (براساس گزارش منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری) از نوع سرمایه گذاری با درآمد ثابت و با پیش بینی سود است که پرداخت سود این صندوق در پایان هر ماه انجام می شود.
  • صندوق سرمایه گذاری اندوخته ملت: این صندوق با ارزش خالص دارایی 4731 میلیارد ریال (براساس گزارش منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری) از نوع صتدوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت و با پیشبینی سود است که پرداخت سود این صندوق در پایان هر ماه انجام می گیرد.
  • صندوق سرمایه گذاری آتیه ملت: ارزش خالص دارایی های این صندوق 649 میلیارد ریال است و پرداخت سود این صندوق در پایان هرماه صورت می گیرد.
  • صندوق سرمایه گذاری افق ملت: صندوق سرمایه گذاری افق ملت (قابل معامله) است که در جدول زیر بازده مدت فعالیت صندوق در سال 1397 و شش ماهه سال 98 به ترتیب کعادل 98.5 درصد و 188 درصد بوده است.
بررسی و ارزش گذاری شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد "تملت"

ارزش‌گذاری شرکت تامین سرمایه بانک ملت

بر اساس ارزش گذاری که توسط شرکت مشاوره سرمایه گذاری آرمان آتی انجام گرفته، ارزش گذاری قیمت سهام شرکت تامین سرمایه بانک ملت با استفاده از روش های DDM (روش تنزیل سود نقدی)،  RIV (روش تنزیل درآمد پسماند)، P/E ( روش نسبت قیمت به سود)، P/B (روش قیمت به ارزش دفتری) با توجه به ضریب اتکای هر یک از مدل ها به شرح جدول زیر می باشد:

بررسی و ارزش گذاری شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد "تملت"

با توجه به محاسبات فوق ارزش کل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با سرمایه اسمی 7000 میلیارد ریالی برابر با 28525622 میلیون ریال، به ازای هر سهم 4075 ریال برآورد می گردد.

این نماد در روز چهارشنبه 1398/12/14 عرضه اولیه می شود. گزارش عرضه اولیه این نماد طی گزارش اختصاصی ارائه می گردد.

شما می‌توانید جهت رصد بازار و معاملات عرضه اولیه ها به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه نمایید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *