بررسی نیروگاه های برق براساس گزارش های فصلی

بررسی نیروگاه های برق براساس گزارش های فصلی

در شاخص تامین آب، برق و گاز 8 نیروگاه تولید برق حضور دارند. شرکت های این صنعت به ترتیب براساس ارزش سرمایه خود در زیر آورده شده اند:

نام شرکتسرمایه
(میلیون ریال)
بجهرم24.145.332
بگیلان4.300.000
بزاگرس3.000.000
دماوند2.760.000
بمپنا728.000
بکهنوج633.000
آبادا220.000

همان طور که در نمودار زیر مشهود است دماوند بیشترین فروش فصلی را در شش ماه اول سال داشته است. لازم به ذکر است به دلیل اوج میزان مصرف برق در فصل تابستان است، طبیعتا تقاضا برای برق و به تبع آن فروش شرکت ها در نیمه اول سال بیشتر از نیمه دوم سال خواهد بود. در خصوص نماد بکهنوج و بگیلان در نظر گرفته شود سال مالی آن ها پایان دی و آذر است.

بررسی شرکت های تولیدکننده برق براساس گزارش های فصلی

همان طور که بیان شد، در میان شرکت های تولید کننده برق، دماوند بیشترین فروش فصلی را داشته است، براساس گزارش های ماهانه، در مهر ماه نیز این شرکت بیشترین میزان فروش را ثبت کرده است و پس از آن دو نماد بکهنوج و بگیلان قرار دارند.

بررسی شرکت های تولیدکننده برق براساس گزارش های فصلی

علی رغم فروش بیشتر دماوند، بیشترین سود فصلی را شرکت بمپنا ایجاد کرده است. بررسی بیشتر نشان می دهد سود خالص دماوند بیشتر از بمپنا بوده است اما به دلیل کمتر بودن تعداد سهام بمپنا در مقایسه با دماوند، سود بیشتری به هر سهم این شرکت تعلق گرفته است. در حقیقت بخش عمده حقوق صاحبان سهام بمپنا را سود انباشته تشکیل داده است. سود فصلی هر دو شرکت از فعالیت های عملیاتی آن ها نشات گرفته است. ( بکهنوج به علت هزینه مالی زیاد در دو فصل گذشته زیان ده بوده است و از نمودار زیر حذف شده است)

بررسی شرکت های تولیدکننده برق براساس گزارش های فصلی

حاشیه سود علملیاتی و حاشیه سود خالص به ترتیب به توانایی شرکت در کنترل هزینه های عملیاتی و هزینه های کل اشاره دارد. به بیان بهتر حاشیه سود (عملیاتی / خالص) نشان می دهد  چه درصدی از فروش شرکت به سود (عملیاتی / خالص) تبدیل شده است. همانطور که در نمودارهای زیر مشهود است بمپنا با داشتن بالاترین حاشیه سود عملیاتی و سود خالص در میان هم گروه های خود، بیشترین توانایی را در کنترل هزینه های تولیدی و غیرتولیدی دارد.

https://www.cnbc.com/2020/11/09/covid-vaccine-pfizer-drug-is-more-than-90percent-effective-in-preventing-infection.html
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *