برترین ارزهای دیجیتال هفته | 18 شهریور 1400

برترین ارزهای دیجیتال هفته | 18 شهریور 1400

در طی یک هفته گذشته بیتکوین پس از ناکامی در تثبیت در بالای مقاومت 50000 دلار، شروع به اصلاح نمود و تا محدوده 43000 دلار ریزش کرد و در پایان با بازگشت نسبی تا قیمت 46000 دلار، در مجموع نزدیک به 7% نسبت به هفت روز گذشته افت قیمت داشت. اتریوم هم که در طی هفته های گذشته با نزدیک شدن به محدوده سقف تاریخی خود تا حدود 4000 دلار رشد کرده بود، با ریزشی سنگین تا محدوده 3000 دلار کاهش قیمت داشت و در نهایت در 3500 دلار تثبیت شد و 8.5% افت را نسبت به هفت روز گدشته ثبت نمود. کاردانو که تنها یک هفته به آپدیت آلونزو و اجرایی شدن سیستم قراردادهای هوشمند این شبکه فاصله دارد، توانسته بود سقف تاریخی جدیدی را در محدوده 3 دلار ثبت نماید. اما با بروز بعضی ایرادات فنی در محیط آزمایشی این شبکه در کنار اصلاح بازار، شاهد ریزشی شدیدتر تا حدود 1.9 دلار در آن بودیم و در نهایت قیمت با تثبیت در محدوده 2.4 دلار 18% افت را نسبت به هفت روز گذشته ثبت نمود.

در هفت روز گذشته در بازار ارزهای دیجیتال با ارزشی بیش از یک میلیارد دلار، NEAR و فانتوم (FTM) با 100% رشد، بیشترین افزایش قیمت را داشتند و پس از آن آلگو (ALGO) و IOST با نزدیک به 80% و سولانا (SOL) با حدود 60% بیشترین رشد را داشتند. در آن سوی بازار نیز سلو (CELO) و تله کوین (TEL)  با نزدیک به 25% و یونی سواپ (UNI) با حدود 22 درصد بیشترین کاهش را داشتند.

برای مشاهده اخبار و تحلیل‌های بیشتر می توانید به کانال سیگنال ارز دیجیتال مراجعه کنید.

محتمل ترین سناریو پیش روی قیمت برای بیتکوین را می توان نوسان در محدوده 45000 تا 47000 دلار در نظر گرفت. اما با توجه به واگرایی منفی در اندیکاتور RSI، ادامه ریزش تا محدوده 42000 و سپس نوسان در این محدوده نیز دور از ذهن نیست. در صورتی که قیمت بتواند حمایت 45000 دلار را حفط کند و در این محدوده رنج شود، می توان انتظار رشدی قابل قبول را در آلتکوین ها داشت اما در صورت از دست رفتن این حمایت در بیتکوین و ادامه ریزش آن، آلتکوین ها نیز از آن تاثیر خواهند گرفت.

در ادامه به معرفی آلتکوین می پردازیم که در صورت تحقق سناریو اول یعنی رنج شدن بیتکوین، بیشترین احتمال رشد را در طی هفته آینده خواهند داشت.

(FTM)Fantom

(FTM)Fantom
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

فانتوم به تازگی توانسته سقف تاریخی خود را بشکند و در بالای آن تثبیت گردد. با توجه به وضعیت نمودار قیمت می توان انتظار داشت فانتوم به محدوده سقف کانال بلند مدت خود برسد.

FTX token (FTT)

FTX token (FTT)
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

توکن FTX در یک کانال صعودی در نوسان است. قیمت به تازگی توانسته با شکست سقف تاریخی خود و تثبیت در بالای آن، قیمت های جدیدی را به ثبت برساند. هدف قیمت را می توان رسیدن به محدوده سقف کانال بلند مدتی قیمت در نظر گرفت که خطوط داخلی 50% و 75% کانال در این راه مقاومت های مهمی به شمار می روند.

Internet Computer Protocol (ICP)

Internet Computer Protocol (ICP)
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

پروژه ICP را می توان نسل بعدی بلاکچین های قرارداد هوشمند در نظر گرفت که اگر بتواند به اهداف سپید نامه خود دست یابد مفهومی جدیدی را به قراردادهای هوشمند اضافه میکند. قیمت پس از شناسایی محدوده 30 دلار به عنوان کف قیمتی خود شروع به صعود نموده است و در مسیر صعودی خود در محدوده 60 تا 80 دلار، درگیر یک بازار رنج شده است. در صورتی که قیمت بتواند در بالای 80 دلار تثبیت شده و از بازار رنج خود خارج شود، می توان انتظار تداوم روند صعودی قیمت را داشت. بهترین حد ضرر خروج از کف بازار رنج و تثبیت در زیر محدوده 60 دلار است.

Solana (SOL)

Solana (SOL)
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

سولانا در یک رالی صعودی پرقدرت قرار دارد و یکی از رقبای جدی اتریوم می باشد. با توجه اینکه سولانا یکی از سریعترین بسترهای قرارداد هوشمند در بازار است و از بازار رو به رشد پروژ های دیفای و NFT ها نیز سود می برد، می توان انتظار رشد بالایی را در این بلاکچین داشت. قیمت به تازگی توانسته کانال صعودی خود را بشکند و با تثبیت در بالای سقف آن، از کانال خارج شود. هدف قیمت را می توان ادامه حرکت در کانالی به عمق کانال فعلی و موازی آن در نظر گرفت که در نتیجه سقف کانال جدید به عنوان هدف قیمت در نظر گرفته می شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *