بازار جهانی نفت در انتظار جهش قیمت ها | 4 بهمن 99

بازار جهانی نفت در انتظار جهش قیمت ها | 4 بهمن 99

طبق نظر تحلیلگران و موسسات مالی بین المللی بازار در انتظار نفت 60 دلاری همزمان با محدودیت 2 ماهه حفاری نفتی جدید در آمریکا و تاخیر در لغو تحریم نفت ایران به سر میبرد.

در آمریکا وزارت انرژی مجوز احداث چاه نفت جدید را برای 2 ماه متوقف کرده که در راستای سیاست های بایدن و بطور کلی دموکراتها در محدود کردن مصرف سوختهای فسیلی است. همزمان گفته شده که تحریم نفت ایران فعلا برقرار بوده و آمریکا عجله ای در لغو آن ندارد. این موضوعات باعث شده که برخی از موسسات چشم انداز قیمت را افزایش و به 60 دلار در هر بشکه برسانند.

اقدام عربستان در کاهش داوطلبانه ۱ میلیون بشکه نفت روزانه، فرای انتظار بازتر بود و باعث شد تا سرمایه‌گذاران اقدام به بازگشت و افزایش تعداد موقعیت خرید Long نفت در معاملات سلف کنند.

گزارش این هفتهCFTC نشان از افزایش تعداد موقعیت خرید نفت برنت و وست تگزاس به میزان 43.4 هزاری در هفته گذشته داشته و در مجموع صف موقعیت های خرید  به 667.4 هزارتا رسیده که بالاترین سطح یکسال گذشته و تقریبا ۲ برابر ماه نوامبر است.

تحلیل تکنیکال نفت وست تگزاس

شاخص نفتی آمریکا پس از گذر از سطح مقاومتی دینامیک اکنون با مقاومت 54.5 دلاری مواجه گشته که در صورت شکست این سطح میتواند قیمت تا اهداف 58.60 و 64.50 دلار اوج بگیرد. البته در محدوده کنونی اندکی قیمت درحال درجا زدن بوده و در صورت خروج از ضلع پایینی حمایتی میتواند تا سطوح پایین تر حمایتی در 48 و 44 دلار ریزش مجددی را تجربه نماید.

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *