اونس جهانی طلا صعود یا نزول؟

اونس جهانی طلا صعود یا نزول؟

از زمانی که این فلز ارزشمند در ماه جولای سال 2020 توانست سقف تاریخی خود را بشکند نزدیک به 10 ماه میگذرد و همچنان با توجه به سیاست های بایدن در تصویب بسته 1.9 تریلیون دلاری و ایجاد تورم مسیر پیش روی خود را صعودی میبیند. در واقع طلا با نفوذی که در 10 ماه پیش انجام داد مسیر خود را برای صعود در آینده از قبل هموار کرده بود

تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا

در تایم فریم روزانه  (1D)  این فلز ارزشنمد توانسته خط روند نزولی خود را بشکند و با قدرت به سمت سقف سال 2011 خود در حال حرکت است.

نمودار روزانه اونس جهانی طلا

تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

برای تحلیل دقیق تر باید به تایم فریم های پایین تر برویم تا بتوانیم جزئیات نمودار را آشکار کنیم.در تایم فریم چهار ساعته (H4) میتوانیم با نزدیک شدن به سطح تاریخی سال 2011 واگرایی های پی در پی را مشاهده کنیم که نشان از ضعف روند پیش رو در همین تایم فریم میدهد و از طرفی پولبک نمودار به خط کانال در این تایم فریم کاملا مشخص شده  اما هنوز در تایم فریم روزانه چنین اتفاقی نیفتاده،پس با توجه به مفروضاتی که داریم اواین سناریو تحلیلی نشان از اصلاح روند صعودی در تایم فریم چهارساعته و پولبک احتمالی به خط روند در تایم فریم روزانه میدهد،پس میتوان احتمال برگشت از مقاومت پیش رو داشت.

سناریو دوم نیز میتواند شکست سطح مورد نظر باشد که در این صورت میتواند تا  سطح بعدی که با مستطیل قرمز رنگ مشخص شده رشد کند و دوباره در آنجا احتمال اصلاح دارد

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

نمودار چهار ساعته اونس جهانی طلا

تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

نباید این نکته را از یاد ببریم که روند همچنان در میان مدت و تایم هفتگی صعودیست و  ما برای تحلیل دقیق تر به تایم فریم های پایین تر رفتیم و این موضوع یعنی رنج حرکتی کمتر ،در واقع بیشتر اصلاحاتی که گفتیم ممکن است اصلا در روند هفتگی دیده نشوند از طرفی با توجه به سیاست ها و اتفاقات پیش رو در بازار های جهانی احتمال صعود طلا بیشتر از نزول آن میباشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *