افت سنگین قیمت های جهانی گاز طبیعی

افت سنگین قیمت های جهانی گاز طبیعی

معاملات آتی گاز طبیعی آمریکا در هفته سوم دسامبر به حدود 3.8 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا کاهش یافت، زیرا پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از ملایم‌تر شدن هوا در روزهای باقی‌مانده سال 2021 بود که نشان‌دهنده تقاضای کمتر برای گرمایش است.

از زمان رسیدن به بالاترین قیمت 12 ساله 6.3 دلاری در 5 اکتبر، قیمت های آتی گاز طبیعی ایالات متحده بیش از 40 درصد سقوط کرده و از قراردادهای بریتانیا و هلند که در بالاترین نرخ ها قرار دارند، فاصله گرفته است. هر گونه نگرانی در مورد کاهش تولید گاز ایالات متحده عملاً بخاطر پیش بینی یک زمستان گرم از بین رفته است. به همین دلایل تقاضای داخلی کاهش یافته است و ذخیره سازی گاز طبیعی کافی برای ماه های زمستان آینده نیز فراهم شده است.

تحلیل تکنیکال قیمت گاز طبیعی

در نمودار داده های روزانه زیر قیمت های جهانی گاز طبیعی از اوج 6.3 دلاری در ماه اکتبر بیش از 40 درصد ریزش کرده است و هم اکنون در حال نزدیک شدن به حمایت 3.45 دلاری است. سطح کنونی برای نمودار قیمت بسیار کلیدی محسوب میگردد زیرا میتواند نقطه عطف برگشت قیمت به سطوح بالاتر باشد و مجددا قیمت بتواند سطوح هدف 6.3 و حتی بالاتر در 8.35 را لمس نماید.

در دیدگاه نزولی با احتمال کمتر در صورت ریزش های بیشتر و از دست رفتن سطح 3.45 دلار میتوان به ریزش بیشتر تا عدد 3.0 دلار و پایینتر چشم داشت.

نمودار روزانه قیمت گاز طبیعی

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالاتر اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *