ادامه مسیر بازار سرمایه؟

ادامه مسیر بازار سرمایه؟

چند روزی است که بازار با فشار فروش و افزایش عرضه ها روبروست که تا حدی طبیعی به نظر می رسد چرا که چند ماهی است که بازار روند رو به رشدی به خود گرفته است و این نوع اصلاح ها برای ادامه این صعود ضروری به نظر می رسد تا مجدد با ورود خریداران جدید و شناسایی سود سهامداران قبلی، تقاضا بیشتر شود و بتوانیم سقف های مینوری جدیدی را از شاخص ببینیم.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

بررسی نمودار شاخص کل نشان می دهد روند صعودی شاخص کل با رسیدن به محدوده مقاومتی 1،586،000-1،600،000 واحد با افزایش عرضه ها و فشار فروش در سهام بزرگ روبرو شد که به تدریج این جو فروش، دامان همه بازار را گرفت و سهام کوچکتر بازار نیز روند اصلاحی به خود گرفتند. البته تک سهم هایی نیز هستند که راه خود را از کلیت بازار جدا کرده اند و همچنان تقاضای خوبی دارند.

نمودار تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

نمودار: روزانه، لگاریتمی

 نمودار تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، محدوده حمایتی 1،450،000 واحد یک ناحیه حمایتی مهم برای شاخص محسوب می شود چراکه تلاقی چند ناحیه مهم حمایتی برای این نمودار است که می توانیم در اینجا شاهد بازگشت خریداران و افزایش تقاضا در کلیت بازار باشیم. از دست دادن این حمایت، اصلاح شاخص را عمیق تر و بازگشت به روند صعودی زمانبر تر خواهد کرد.

از نظر سناریو های امواج، دو حالت می توانیم در نظر بگیریم،

اول اینکه صعود فعلی بازار را می توان موج 1 از یک روند صعودی بزرگتر در نظر گرفت که با اتمام اصلاح در قالب موج 3، روند صعودی با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

اگر صعود قبلی را یک اصلاح رو به بالا در نظر بگیریم (موج A)، ما وارد موج B خواهیم شد و اصلاح زمانبر تر و حتی می تواند عمیق تر شود.

جمع بندی:

آن دسته از سرمایه گذارانی که هنوز سهامدارند، می توانند با حد ضرر شکست حمایت 1،450،000 واحد همچنان سهامدار بمانند و آن هایی که سهام خود را فروخته اند، می توانند منتظر واکنش نمودار به محدوده حمایتی بمانند و سپس با بررسی دیگر پارامتر ها و نمودار هر سهم، نسبت به ورود اقدام کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *