احتمال افت بیشتر قیمت‌های جهانی سنگ آهن

احتمال افت بیشتر قیمت‌های جهانی سنگ آهن

معدن بسیار بزرگ و جدید BHP می تواند به کاهش قیمت های جهانی سنگ آهن کمک کند!

بلومبرگ گزارش داد: شروع تولید گروه بی اچ پی در پروژه 3.6 میلیارد دلاری South Flank در استرالیا همراه با فعالیت های موجود در این سایت، بزرگترین قطب یا هاب سنگ آهن جهان را ایجاد خواهد کرد و همچنین ممکن است به سرد شدن موقت بازارگرم سنگ آهن کمک نماید.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت سنگ آهن

معاملات آتی سنگ آهن پس از درخواست کابینه دولت چین برای نظارت دقیق تر بر بازار کامودیتی ها و حفاظت از تولیدکنندگان در مقابل افزایش قیمت ها، به زیر 200 دلار در هر تن تنزل یافته و معامله می شود.

براساس اعلام پیتر اوکانر Peter O’Connor تحلیلگر معدنی شرکت Shaw & Partners، در حالی که South Flank یک معدن جایگزین به شمار می رود اعلام روی کار آمدن و به بهره برداری رسیدن این معدن بزرگ می تواند در کوتاه مدت به بحث منفی بازار دامن بزند. زمانی که مقامات پکن به تلاش خود برای فشار آوردن ومدیریت کاهش نرخ ها ادامه می دهند، بازارهای بین المللی از ترس تورم کنترل شده و کامودیتی ها فرو می ریزند.

کابینه دولت چین روز چهارشنبه با ابراز نگرانی از افزایش قیمت ها برای دومین هفته متوالی، خواستار تلاش بیشتر برای مهار سودهای نامتعارف و جلوگیری از تاثیر قیمت ها بر مصرف کنندگان شد. در این جلسه که به ریاست نخست وزیر Li Keqiang برگزار شد همچنین دولت چین خواستار مقابله با گمانه زنی ها و احتکار کالاها شد.

اوکانر می گوید: درمقابل این عقبگرد جایی که حاشیه سود فولادسازان در چین به شدت تحت فشار قرار گرفته است و لی تلاش دارد نرخ ها را پایین بیاورد، این موضوع داستان را سنگین تر می کند.

پروژه South Flank در واقع جایگزینی برای معدن قدیمی تر Yandi است تا به یک قطب معدنی با تولید سالانه 145 میلیون تن تبدیل شود. همچنین محصول با کیفیت بالاتر معدن مذکور سبب افزایش متوسط عیار سنگ آهن در فعالیت پیلبارای بی اچ پی خواهد شد.

به گفته اوکانر در کوتاه مدت پتانسیل بالایی برای فشار بر صادرات سنگ آهن بی اچ پی وجود دارد چراکه South Flank و Yandi به طور همزمان فعالیت می کنند اگرچه تاثیر کلی فیزیکی این موضوع بر بازار کم است.

شروع تولید 80 میلیون تن در سال در South Flank مطابق با Yandi در حالی رقم می خورد که صادرکنندگان برتر استرالیا و برزیل در پاسخگویی به تقاضای شدید فولادسازان چینی با چالش مواجه شده اند.

براساس اعلام بلومبرگ محموله های دریایی پیلبارا در آوریل 6 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است درحالی که صادرات برزیل ثابت بوده است. هدف گذاری فعلی تولید بی اچ پی برای تولید سالانه در حد بالای محدوده 276 تا 286 میلیون تن در سال بسته شده است.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت سنگ آهن

براساس نمودار تحلیل تکنیکال قیمت سنگ آهن، پس از دستیابی قیمت به سقف 226 دلاری اکنون با شوک بوجود آمده از خبر معدن سنگ آهن جدید استرالیا، قیمت ها میتواند تا سطوح حمایتی در 183 و 173 دلار ریزش نماید. اما در صورتی که قیمت بتواند بالای سطح قله قبلی خود در 226 دلار تثبیت دهد قیمت ها میتواند بازهم روند صعودی بخود بگیرد و تا اعداد 250 دلاری نیز رشد نماید.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت سنگ آهن
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *