آیا قیمت های سنگ آهن مجددا افت خواهند کرد؟

آیا قیمت های سنگ آهن مجددا افت خواهند کرد؟

کشور چین برای برنامه جامع کاهش تولیدات فولاد خود جدولی مطابق زیر تنظیم کرده است. طبق این جدول فولادسازان این کشور باید اقدام به کاهش تولیدات خود بنمایند و هرچه فولادساز آلایندگی بیشتری داشته باشد  (به گرید D نزدیکتر باشند) باید کاهش بیشتری در سطح تولیدات خود در وضعیت های دسته 1 و 2 و 3 اعمال کند.

طبق این الگو، وضعیت کاهش تولید فولاد چین به 3 گروه زیر دسته بندی شده و فولادسازان با درجه آلایندگی A و B و B- و C و D  متناسب با وضعیت گروه، اقدام به کاهش تولید خواهند کرد.

دسته 1: وضعیت کاملا بحرانی آلودگی هوا

دسته 2: وضعیت نسبتا بحرانی تولید در فصل زمستان دسته 3: وضعیت عادی و کاهش سطح تولیدات در مراسمهای خاص (مثل جلسات حزب کمونیست چین یا المپیک زمستانی )

تحلیل تکنیکال سنگ آهن

در نمودار داده های روزانه زیر همانطور که در تحلیل قبلی ملاحظه کردید قیمت از روی حمایت 90 دلاری رشد کرده و خود را به سطح مقاومتی پیش رو در محدوده 128-132 دلاری رسانده است. حال با توجه به اخبار منتشره از چین به نظر میرسد قیمت بتواند از این سطح مجددا ریزشی گردد و باید دید میتواند از حمایت 90 دلاری عبور کند یا خیر. در سناریوی صعودی با احتمال کمتر فقط در صورتیکه قیمت بالای محدوده 128-132 دلاری تثبیت دهد میتوان به ادامه رشد قیمت تا هدف بعدی در 170 دلار امیدوار بود.

جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *