آیا اصلاح قیمت بیتکوین به پایان رسید؟

آیا اصلاح قیمت بیتکوین به پایان رسید؟

همان طور که در پادکست قبل پیش بینی کرده بودیم، بیتکوین در یک هفته گذشته در محدوده 43000 تا  47000دلار در نوسان بود و در یک بازار رنج به سر میبرد. تا این لحظه، بیتکوین توانست با نفوذ به مقاومت 47000 دلار در قیمت 47200 دلار معامله شده است و اگر بیتکوین بتواند این قیمت ها رو حفظ کند و در بالای 47 هزار دلار تثبیت شود، می‌توان  انتظار داشت ریزش قیمتی به اتمام رسیده و بیتکوین با شروع فاز صعود بعدی به سمت مقاومت های 52000 و 57000 دلار حرکت کند.

مهمترین خبر این هفته آپدیت و هاردفورک آلونزو در بلاکچین کاردانو دانست. این آپدیت یکی از مهمترین تغییرات این بلاکچین را رقم زد که اجرایی شدن قراردادهای هوشمند در کاردانو بود. خوشبختانه، با وجود ایرادهای جزئی که در تست این آپدیت رخ داده بود، اجرای هاردفورک در شبکه اصلی، در زمان مقرر و با موفقیت انجام شد و کاردانو رسما به لیست بلاکچین هایی که امکان اجرای قراردادهای هوشمند را دارن، اضافه شد. به گزارش یو تودی در 24 ساعت اول اجرای این هاردفورک، بیش از 100 قرارداد هوشمند در شبکه کاردانو اجرا شد. بعد از اجرای آپدیت، کاردانو با ریزش نزدیک به 20 درصدی در محدوده 2.3 دلار قرار گرفت و میشه انتظار ادامه اصلاح تا محدوده 1.9 دلار را هم داشت. اما با توجه به رشد سریعی که این شبکه در پیش رو دارد میتوان انتظار شکست سقف های پیشین و رشد قیمت ADA را بعد از اتمام فاز اصلاحی داشت.

با کریپتوکست در شنوتو و کست‌باکس همراه باشید تا مهمترین اخبار و تحولات ارزهای دیجیتال را از دست ندهید.

 هفته گذشته ریزش شدیدی، در بیتکوین اتفاق افتاد که همه بازار را تحت تاثیر قرار داد. آنالیز داده های درون زنجیره ای، فاش کرده این ریزش نتیجه تمایل شدید فروش بین معامله گران آتی و اهرمی بازار بوده است، و بر خلاف تصورات قبلی، هولدرها و نهنگ های بازار نقشی در آن نداشتند. طبق داده ها، نهنگ های بازار و کیف پولهایی که بیش از یک سال در حال هولد بیتوین هستند در این مدت نه تنها فروشی نداشتند بلکه بیش از 60000 واحد بیتکوین هم خریداری کردند.

یکی دیگه از شبکه هایی که این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته سولانا است. سولانا بلاکچینی بر مبنای قرارداد هوشمنده است که با فراهم آوردن بستری برای پروژه های دیفای و NFT ها توانسته رشد بالایی را تجربه کند. SOL، ارز داخلی این شبکه در کمتر از دو ماه، بیش از 800 درصد رشد داشت و تا مدتی بالای 200 دلار هم قرار گرفت. این امر باعث توجه شرکت های سرمایه گذاری و موسسات مالی به این شبکه شده و آنها در حال سرمایه گذاری در این پروژه هستند. هرچند در این هفته بروز یک ایراد فنی در این شبکه، باعت توقف رشد و کاهش قیمت SOL تا حدود 145 دلار شد اما تیم توسعه دهنده خیلی سریع  با اجرای یک آپدیت مشکلات را رفع و شبکه را دوباره راه اندازی کردند.  

اخبار و تحلیل‌های بیشتر در کانال سیگنال ارز دیجیتال

هفته پیش السالوادور نام خود را به عنوان اولین کشوری که از بیتکوین به عنوان پول رسمی استفاده میکنه در تاریخ ثبت کرد. در روزهای اولیه این تغییر، کیف پول Chivo که کیف پول اختصاصی این کشور برای شهروندانش است با بروز ایداداتی فنی از دسترس خارج شد اما رییس جمهور قول داده این مشکل به زودی رفع شده و مردم هیچ نگرانی برای دارایی های خود نداشته باشند. خیلی از کشورها به السالوادور و تجربه این کشور در قانونی کردن ارزهای دیجیتال نگاه میکنند تا بتوانند در این زمینه تصمیم گیری کنند. اما در واقع فرایند قانونی سازی ارزهای دیجیتال در جهان شروع شده است و در جدیدترین اتفاق مجلس اکراین با به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال معامله و استخراج آنها را در کشور قانونی اعلام کرد. چند هفته پیش هم کوبا هم قوانینی را در قانونی کردن ارزهای دیجیتال و معاملات آنها تصویب کرد و در آمریکا هم مجلس در تلاش است تا قوانینی شفاف برای ارزهای دیجیتال تصویب کند. در کشور خودمان هم مجلس در تلاش است تا با تصویب قوانینی برای معاملات ارزهای دیجیتال و استخراج قانونی آن ها از این ظرفیت بلقوه استفاده کنه.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *