جزئیات پشتوانه ارز دیجیتال فیسبوک مشخص شد؛ از یوان چین خبری نیست!
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،
فیسبوک به تازگی اطلاعات جدیدی در خصوص ارز دیجیتال خود که حرف و حدیثهای بسیاری را به دنبال داشته، منتشر کرده است.
به گزارش «ایندیپندنت»، فیسبوک در نامهای به «فابیو دیماسی»، سیاستمدار آلمانی، اعلام کرده است که نیمی از ارز دیجیتال لیبرا توسط دلار آمریکا پشتوانه سازی خواهد شد و پشتوانه بخش دیگری از لیبراهای باقیمانده نیز ارزهایی نظیر ین ژاپن، پوند بریتانیا و دلار سنگاپور خواهد بود.
پشتوانه سازی لیبرا بهوسیله ارزهای رایج برای مقابله با تغییرات قیمت آن صورت میگیرد؛ تغییراتی که در ارزهایی نظیر بیت کوین به صورت مداوم شاهدش هستیم.
نکته حائز اهمیت اینجاست که در میان ارزهایی که از لیبرا پشتیبانی میکنند، یوان، ارز رایج دومین اقتصاد بزرگ جهان، دیده نمیشود.
شاید فیسبوک چنین سیاستی را برای به دست آوردن دل قانونگذاران ایالاتمتحده اتخاذ کرده و برای آرام کردن آنها، چشمش را بر ارز رایج چین بسته باشد.
به گفته فیسبوک، لیبرا در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۰ به صورت رسمی عرضه خواهد شد. این در حالی است که سیاستگذاران حوزه اقتصاد به شدت نسبت به عواقب عرضه چنین ارزی از جانب فیسبوک نگرانند و از همان روزهای اول اعلام این خبر، انتقادات خود را به سوی این شرکت روانه کردهاند.
«برونو لومر»، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه نیز اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که توسعه لیبرا در اروپا را به جهت تهدیدهایش نسبت به حاکمیت مالی و نقض این حاکمیت متوقف خواهد کرد.
اوایل سال جاری میلادی نیز بسیاری از سیاستمداران بریتانیایی نسبت به عرضه ارز دیجیتال توسط فیسبوک ابراز نگرانی کرده بودند.
فیسبوک برای اجرایی کردن ایده «کالیبرا»، کیف پول مخصوص لیبرا، با شرکتهای بزرگ حوزه فناوریهای مالی از جمله «پی پال»، «مسترکارت» و «ویزا» همکاری میکند.
میتوان گفت که تلفیق سرمایه چند میلیارد دلاری چنین شرکتهایی با دسترسی و نفوذ فیسبوک به میلیاردها کاربر باعث شده است تا قانونگذاران چنین اتحادی را به شکل یک تهدید نگاه کنند.
فیسبوک پیشتر اذعان کرده بود که پذیرای نقطه نظرات قانونگذاران است و نسبت به حل تمام ایرادات وارده میکوشد.
یک سخنگوی لیبرا در مصاحبهای با ایندیپندنت میگوید:
ما با آغوش باز از چنین بررسیهای موشکافانهای استقبال میکنیم و تعمدا راه عرضه لیبرا را تا این اندازه طولانی کردهایم تا به این وسیله قادر باشیم سهامداران خود را آموزش داده و نظرات آنها را در طراحیمان اجرایی کنیم.