هیجان سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین به ترس تبدیل شده است

هیجان سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین به ترس تبدیل شده است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

ترس در میان سرمایه‌گذاران بازار مشتقات بیت کوین

همزمان با اصلاح اخیر قیمت بیت کوین، نرخ تامین مالی(Funding Rate) در بازار قرارداد‌های آتی بیت کوین به سطح کمینه‌ی 7 ماه گذشته رسیده است. لِکس موسکوفسکی(Lex Moskovski)؛ یکی از تحلیلگران و معامله‌گران فعال در بازار رمزارزها معتقد است که این فاکتور نشان دهنده‌ی بازگشت ترس به بازار بیت کوین است.

داده‌های منتشر شده توسط تیم تحقیقاتی گلس‌نود(Glassnode) نشان می‌دهد که میانگین نرخ تامین مالی در بازار بیت کوین در روز یکشنبه به کمینه‌ی 0/03- درصد کاهش یافته است.

بازار قرارداد‌های آتی بیت کوین مکانیسمی را با عنوان تامین مالی(Funding) را برای ایجاد تعادل در بازار مورد استفاده قرار می‌دهد. روش عملکرد این مکانیسم به سادگی قابل توضیح است: «اگر خریداران زیادی در بازار حضور داشته باشند، نرخ تامین مالی افزایش می‌یابد و بلعکس زمانی که قدرت خریداران تضعیف شود، نرخ تامین مالی کاهش می‌یابد.»

بنابراین منفی شدن نرخ تامین مالی نشان می‌دهد که اغلب فعالان بازار قراردادهای آتی فروشنده‌ی بیت کوین هستند و وجود ترس در میان سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد. موسکوفسکی اظهار داشت: «مدت زمان زیادی از زمان منفی شدن نرخ تامین مالی در بازار قرارداد‌های آتی بیت کوین سپری شده بود. ترس!»

فروکش هیجان عرضه‌ی سهام کوین‌بیس

در طول چند روز گذشته و در حالی که هیجان ناشی از عرضه‌ی سهام صرافی کوین‌بیس(Coinbase) در بازار سهام در بازار رمزارزها بازتاب یافته بود، قیمت بیت کوین به بیشینه‌ی جدید 64,854 دلاری رسید. اما پس از چند روز و در نتیجه‌ی اصلاح اخیر بازار رمزارزها قیمت بیت کوین در روز هجدهم آوریل به محدوده‌ی 50,931 دلار کاهش یافت.

از آنجایی که بسیاری از معامله‌گران از ضرایب معاملاتی بالا در پلتفرم‌های معاملاتی مشتقات بیت کوین استفاده می‌کنند، ممکن است احساسات حاکم بر بازار رمزارزها به سرعت تغییر کند.

طی عرضه‌ی عمومی شرکت کوین بیس در بازار سهام آمریکا، نرخ تامین مالی بیت کوین در پلتفرم‌های مبادلات قرارداد‌های آتی بزرگ همانن بایننس(Binance) و بای‌بیت(Bybit) در سطح ثابت 0/1 تا 0/15 قرار گرفته بود. این فاکتور نشان می‌دهد که بسیاری از معامله‌گران موقعیت‌های معاملاتی خرید(Long) را در بازار قرارداد‌های آتی اتخاذ کرده‌اند و در حقیقت بازار قرارداد‌های آتی بیت کوین به شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته بود.

در‌پی این اتفاق انگیزه‌ی سرمایه‌گذاران برای اتخاذ موقعیت معاملاتی فروش افزایش یافته و چنین شرایطی بازار قرارداد‌های آتی را در خطر فروش پشت‌سرهم قرار می‌دهد.

آیا بازار بیت کوین بزودی به شرایط صعودی خود ادامه خواهد داد؟

بر اساس گزارش کوینیت، کاهش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین به دلیل حادثه‌ی قطعی برق در یکی از قطب‌های استخراج بیت کوین به کاهش قیمت بیت کوین دامن زده است.

آدام کوکران(Adam Cochran)؛ یکی از تحلیلگران بازار رمزارزها معتقد است که کاهش هش‌ریت احتمالاً موجب کاهش قیمت بیت کوین نمی‌شود. وی افزود:

استدلال کاهش قیمت بیت کوین در نتیجه‌ی قطعی برق یکی از مناطق بزرگ استخراج رمزارز در چین کاملاً غیرمنطقی است. این استدلال بطور مشابه با نمودارهای جعلی همبستگی قیمت بیت کوین با سایر دارایی‌ها منتشر شده است. زمانی که فردی ادعا می‌کند بین دو فاکتور(قیمت و هش‌ریت شبکه) همبستگی وجود دارد، اثبات ادعای ارائه شده را از وی درخواست کنید. اگر آن‌ها نمی‌توانند آزمون رکرسیون را اجراء کنند قادر به درک وجود همبستگی در میان شاخص‌ها نیز نخواهند بود. Adam Cochran

اگر کاهش قیمت بیت کوین توسط عوامل بنیادی اتفاق نیفتد و عوامل فنی به عنوان دلیل کاهش قیمت بیت کوین مطرح گردد، احتمال بازیابی قیمت بیت کوین پس از برطرف شدن این عامل افزایش می‌یابد. در کوتاه مدت قرار گرفتن بیت کوین در محدوده‌ی حمایتی خود به حفظ خونسردی سرمایه‌گذاران فعال در بازارهای قراردادهای آتی و در نتیجه تثبیت بیت کوین کمک می‌کند.

نظر شما نسبت به رفتار سرمایه‌گذاران در بازار قرارداد‌های آتی بیت کوین چیست؟ آیا بزودی بازار بیت کوین روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • سلام .بیت کوین یک رمز ارز قدرتمند و جذابه که تا ۳ ماه دیگه میتونه به ۱۰۰ هزار دلار هم برسه. چون فقط با حمایت خود مردم رو به رو است

  • سلام بارار بیت کوین به صعود میرسد و ارزش واقعی ان نا ده برابر الانش میرسد و در اینده واقعا جای پول کاغذی را میگیرد چون سالانه ۳ درصد طلا استخراح میشود و حتی لار