بیشترین معاملات مسکن در این منطقه تهران صورت گرفت+ جزئیات

بیشترین معاملات مسکن در این منطقه تهران صورت گرفت+ جزئیات
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران بیشترین میزان ثبت معاملات مسکن را مربوط به منطقه 9 این شهر دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان، داود بیگی نژاد با بیان اینکه روند ثبت معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم رونق بوده است و خریداران واقعی مسکن در مقایسه با گذشته روند کاهشی داشته اند گفت: طبق آمارها میزان خرید مسکن واحدهای نوساز روند کاهشی داشته و آمارهای کف بازار مسکن حاکی از آن است واحدهای 5 سال ساخت استقبال بیشتری داشته اند.

وی ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که قراردادهای مسکن در برخی از مناطق از جمله 5 تهران صعودی بوده است و بعد از آن هم مناطقی از جمله 10 ،2 و 4 هم در مراحل بعدی قرار دارد.

خبر مرتبط
مهاجرت تهرانی‌ها برای فرار از گرانی مسکن/ 59 سال زمان برای خرید خانه در شهرستان‌ها
مهاجرت تهرانی‌ها برای فرار از گرانی مسکن/ 59 سال زمان برای خرید خانه در شهرستان‌ها

اقتصادنیوز: به گزارش بانک مرکزی، قیمت مسکن در تهران میانگین متری 88 میلیون است. با در نظر گرفتن دستمزد 7 میلیون تومانی وزارت کار و قیمت بالای مسکن، 154 سال نیاز است تا تهرانی‌ها بتوانند خانه‌دار شوند. همین امر، مردم را ناچار به ترک تهران و مهاجرت به شهرستان‌ها کرده است. در این شرایط وزارت راه‌ و شهرسازی برای کاهش زمان انتظار خرید خانه در تهران چه برنامه‌ای دارد؟

بیگی نژاد با بیان اینکه طی یک سال گذشته در 4 منطقه 12 ،18،19 و 20 تقاضای مسکن کاهشی بوده است گفت: منطقه 9 تهران با 116 درصد بیشترین میزان ثبت معاملات مسکن را داشته و پس از آن منطقه 13 تهران با 66.7 درصد بیشترین درخواست مسکن را داشته است.

او یاد آور شد:منطقه 12 تهران با منفی 7 ونیم درصد، منطقه 16 با منفی 2.3 درصد و منطقه 18 با منفی 8.2 درصد و منطقه 20 تهران با منفی 2.9 درصد کمترین میزان معاملات مسکن را در تهران ثبت کرده اند.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *