تشدید نظارت بر تبلیغات ارزهای دیجیتال توسط FCA بریتانیا

تشدید نظارت بر تبلیغات ارزهای دیجیتال توسط FCA بریتانیا

سازمان نظارت مالی بریتانیا (FCA) دور جدیدی از راهنمایی‌ها را برای شرکت‌های ارز دیجیتال در زمینه تبلیغات خدمات این حوزه منتشر کرده است. FCA در اکتبر 2023 مقرراتی را برای تبلیغات ارزهای دیجیتال معرفی کرد و از آن زمان به صنعت در رعایت آن‌ها کمک می‌کند. این نهاد نظارتی نحوه اجرای الزامات تبلیغاتی توسط شرکت‌ها را بررسی کرده و از آن‌ها اطلاعات خواسته است. FCA به دنبال ارزیابی عملکرد شرکت‌ها در زمینه‌هایی مانند دوره انتظار 24 ساعته، هشدارهای ریسک شخصی‌سازی شده و ارزیابی مناسب بودن سرمایه‌گذاری بوده است. این سازمان یافته‌های خود را به عملکردهای خوب و ضعیف تقسیم کرده است. FCA در ژوئن 2023 اعلام کرد که قوانین جدید در اکتبر همان سال اجرایی خواهند شد و به برخی شرکت‌ها تا 8 ژانویه 2024 فرصت داد تا خود را با این قوانین تطبیق دهند. تنها دو هفته پس از اجرای قوانین، بیش از 200 مورد نقض قوانین شناسایی شد.

مرجع: ارز دیجیتال