مهم‌ترین اخبار بازارها/ بورس در آستانه از دست دادن حمایت مهم؟

مهم‌ترین اخبار بازارها/ بورس در آستانه از دست دادن حمایت مهم؟

بورس در آستانه ترک ابرکانال

رخوت و رکود معاملاتی همچنان در بورس تهران ادامه­‌دار است و بازار سهام به افت خود ادامه می دهد. در جریان معاملات امروز بورس، شاخص کل 0.1درصد از ارتفاع خود را از دست داد تا در سطح 2 میلیون و 2 هزار واحدی و در آستانه ترک ابرکانال 2 میلیون واحدی قرار بگیرد.نکته قابل­‌توجه بازار امروز، قرارگیری ارزش معاملات در سطوح نازل بود که مجددا آتش انتقادات برخی را به سوی دامنه نوسان محدود روانه کرده است.

کلیه صندوق‌­های اهرمی نیز در معاملات روز گذشته با حباب منفی مورد معامله قرار گرفتند.  بازدهی شاخص‌­های سهامی از ابتدای سال در محدوده منفی قرار دارد و بورس در رقابت با دیگر بازارها بازنده مطلق بوده است. افزون بر کلیه ریسک­‌های حاکم بر معاملات تالار شیشه‌­ای، ریسک سیستماتیکی که اخیرا بر معاملات سهام سایه افکند، سبب شد تا بازار گرفتار سرخ‌پوشی­‌های متوالی شود و در آستانه از دست دادن محدوده و مرز روانی 2 میلیون واحدی قرار بگیرد و باید دید که بازار در معاملات آخرین روز هفته در مواجهه با این محدوده چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

درخواست واریز وجه 50 همتی برای حمایت از بورس

قادر معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌­های سازمان بورس گفت که سازمان بورس درخواست واریز وجه یا تعریف خط اعتباری 50 همتی را برای بازار سرمایه دارد و خواستار همکاری کلیه مسئولان، نهادها و سازمان­‌های درگیر در این تصمیم گیری است.

سبزپوشی صندوق‌­های طلا

دلار همچنان در حال نوسان در کانال 61 هزار تومان است و اونس نیز در بازار جهانی در کانال 2هزار و 400 دلار معامله می­شود. صندوق­‌های طلا نیز همچنان با تقویت تقاضا معاملات خود را دنبال می­کنند و در روز جاری معاملات را در دامنه سبز تابلوی معاملاتی آغاز کردند. گفتنی است که مجموع ارزش دارایی‌­های تحت مالکیت صندوق‌­های طلای حاضر در بورس کالا از 40 هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها