مهم‌ترین اخبار بازارها/ بورس و طلا هر دو منفی بودند!

مهم‌ترین اخبار بازارها/ بورس و طلا هر دو منفی بودند!

هفتمین افت متوالی شاخص کل

معاملات بورس تهران در دومین روز اعمال دامنه نوسان محدود، با کاهش نماگرهای سهامی همراه شد. شاخص کل بورس با افت 0.06 درصدی همراه شد و در سطح 2 میلیون و 4 هزار واحدی قرار گرفت تا برای هفتمین روز متوالی با کاهش ارتفاع همراه شود.

 بورس تهران در چهار روز معاملاتی اخیر، افزون بر کلیه ریسک‌­هایی که در پیرامون خود داشت، سایه ریسک سیستماتیک ناشی از احتمال وقوع جنگ میان ایران و اسرائیل را نیز در اطراف خود دیده است و همین موضوع سبب شده تا عرضه سهام در تالار شیشه‌­ای شدت بیشتری به خود بگیرد. محدودکردن دامنه نوسان در دو روز معاملاتی اخیر نیز تنها از شتاب افت شاخص‌­ها و قیمت­‌ها کاسته است و نقشی در چرخش روند بازار نداشته است. 

نامه کانون‌ها به عارف

صبح امروز نامه کانون‌ها به محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور منتشر شد. در این نامه، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار به نمایندگی از بیش از هزار نهاد مالی فعال در بازار سرمایه ایران و کانون شرکت‌­های سرمایه‌­گذاری سهام عدالت به نمایندگی بیش از 50 میلیون سهامدار حقیقی و اقشار آسیب‌­پذیر جامعه، با توجه به وخامت شرایط بازار سرمایه، اهم مشکلات بازار را به معاون اول رئیس جمهور ارائه کردند.

نوسان دلار در کانال 60 هزار تومان

دلار بازار آزاد که معاملات روز گذشته را در پله‌­های ابتدایی کانال 61 هزار تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را در حدود قیمت 60هزار تومان آغاز شد.

اونس طلا نیز معاملات نخستین روز هفته را در بازار جهانی در کانال 2 هزار و 400 دلار آغاز کرد. ثبات دلار و اونس جهانی طلا، معاملات طلا و سکه در بازار داخلی را به سمت آرامش پیش برد و در بازار طلا و سکه داخلی نیز خبری از افزایش افسار گسیخته قیمت به مانند روزهای قبل نبود.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها