مهم‌ترین اخبار بازارها/ فرش قرمز بورس زیر پای رئیس جمهور جدید

مهم‌ترین اخبار بازارها/ فرش قرمز بورس زیر پای رئیس جمهور جدید

بیشترین افت شاخص بورس از 30 اردیبهشت

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران با افت 1.35 درصدی همراه شد و در سطح 2 میلیون و 131 هزار واحدی قرار گرفت. این میزان از افت در نماگر اصلی بازار سهام از 30 اردیبهشت سال جاری بی­‌سابقه بود.

روز گذشته، مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان انجام شد و دولت چهاردهم به طور رسمی آغاز به کار کرد. کماکان موضع دولت جدید در مواجهه با بسیاری از پارامترهای تاثیرگذار بر روند معاملات تالار شیشه­‌ای مشخص نیست و این موضوع سبب شده تا بورس در سایه این ابهامات در مسیر نزولی پیشروی داشته باشد.

افزون بر موارد یادشده، اخیرا تنش‌­ها بین حزب­الله و اسرائیل افزایش یافته و این موضوع مجددا ریسک سیستماتیک را در خاورمیانه افزایش داده است. با توجه به آنچه گفته شد، ترس از سرایت کشمکش نظامی به ایران نیز عامل دیگری است که مزید بر علت شده و بورس را با فشار عرضه همراه کرده است.

اعلام نتیجه حراج سیزدهم اوراق

بانک مرکزی امروز نتیجه حراج سیزدهمین مرحله حراج اوراق مالی اسلامی دولتی را اعلام کرد که براساس آن، 2 هزار میلیارد تومان اوراق در نماد اراد 166 به فروش رفته است. کلیه اوراق به فروش رفته در حراج مذکور، توسط خریداران حقیقی و حقوقی بازار سرمایه خریداری شده است و هیچ سفارش خریدی توسط بانک­‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به ثبت نرسیده است. حراج بعدی، چهارشنبه دهم مردادماه برگزار خواهد شد.

افزایش تقاضا در بازارهای سفته‌­بازانه

دلار در بازار آزاد مجددا به کانال 59 هزار تومان رسید و این موضوع موجبات استقبال از ابزارهای مالی بازار طلا و سکه را فراهم کرد. در معاملات امروز، کلیه صندوق­‌های طلای حاضر در بازار در دامنه مثبت بازگشایی شدند.

هم­چنین سکه رفاه در بورس کالا با افزایش 1.92 درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل همراه شد و در قیمت 41 میلیون و 810 هزار تومان، میان خریداران و فروشندگان دست به دست شد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها