مهم‌ترین اخبار بازارها/ خوش‌بینی بورسی‌ها به روزهای پس از انتخابات

مهم‌ترین اخبار بازارها/ خوش‌بینی بورسی‌ها به روزهای پس از انتخابات

سبزپوشی ادامه­‌دار شاخص­‌ها

آخرین روز از هفته و آخرین روز کاری بورس پیش از انتخابات در تالار شیشه‌­ای، توام با رشد قیمت­‌ها و افزایش ارتفاع شاخص­‌ها بود وشاخص کل بورس با رشد 0.97 درصدی توانست خود را به سطح 2 میلیون و 85 هزار واحدی برساند. گفتنی است که این میزان از رشد در نماگر اصلی تالار شیشه‌­ای از دوم اردیبهشت ماه بی‌­سابقه بوده است. از روز شنبه نهم تیرماه، دامنه نوسان با افزایش همراه خواهد شد و تا حدودی تکلیف انتخابات ریاست جمهوری نیز مشخص خواهد شد، بنابراین با توجه به آنچه که گفته شد به نظر می­رسد که در روز جاری، برخی قیمت‌های فعلی را برای خرید مناسب دیده‌­اند و امکان صعود بازار را پس از انتخابات محتمل دانسته‌اند.

پذیره­‌نویسی صندوق بخشی جدید

صندوق­‌های بخشی از جمله جدیدترین صندوق­‌هایی محسوب می­شوند که در برآورده ­کردن تمایلات و ذائقه سرمایه‌­گذارانی که به سرمایه­‌گذاری در یک صنعت خاص علاقه دارند، مثمر ثمر واقع شده‌­اند. شنبه نهم تیرماه، صندوق بخشی سیمانا متعلق به گروه مالی کاریزما  و مربوط به صنعت سیمان پذیره­ نویسی خواهد شد. گفتنی است که شاخص صنعت سیمان در 5 سال اخیر، رشد 2216 درصدی را به ثبت رسانده است و عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل بورس و دیگر بازارهایی داشته است.

عقب­‌نشینی دلار در بازار آزاد

دلار که در معاملات روز­های قبل تا کانال 61 هزار تومان نیز پیشروی کرده بود، در جریان معاملات امروز، با عقب­‌نشینی جریان تقاضا همراه شد و این عامل موجبات افت قیمتی دلار را فراهم کرد. معاملات روز جاری در بازار ارز، در قیمت 60 هزار و 600 تومان آغاز شد. به نظر می­رسد که اسکناس آمریکایی نیز به مشخص ­شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه چشم دوخته است و بعد از مشخص ­شدن پیروز نهایی انتخابات، می­توان مسیر آتی این بازار را تا حد زیادی تشخیص داد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها