مهم‌ترین اخبار بازارها/ نیما در یک قدمی ورود به کانال جدید

مهم‌ترین اخبار بازارها/ نیما در یک قدمی ورود به کانال جدید
خلاصه اخبار

رشد مستمر دلار نیما در چند هفته‌ی اخیر، خبر مسرت­‌بخش برای تقویت تقاضا در بورس تهران

بورس در مدار مثبت

معاملات بورس تهران در روز جاری با افزایش ارتفاع نماگرهای سهامی همراه شد. در جریان معاملات نخستین روز از هفته، شاخص کل با رشد 0.19 درصدی همراه شد و در سطح 2 میلیون و 47 هزار واحد کار خود را به اتمام رساند. مهم‌­ترین خبر روز جاری، پذیره­‌نویسی دو صندوق اهرمی جدید ( بیدار و نارنج)  در تالار شیشه­‌ای بود که هر دو صندوق مذکور با جذب سرمایه 1000 میلیارد تومانی، کلیه واحدهای عرضه­ شده را به فروش رساندند. با توجه به کمبود نقدینگی در بازار، گروهی از فعالان بازار، منتقد عرضه این دو صندوق در برهه فعلی بودند. به اذعان این گروه، پذیره­‌نویسی این دو صندوق، موجب تضعیف سمت تقاضا در معاملات روز جاری بازار سهام بود.

نیما یک گام تا کانال جدید

دلار حواله در ادامه رشد مستمر خود در هفته‌­های اخیر، در یک قدمی کانال جدید قرار گرفته است. در روز جاری، قیمت دلار نیمایی به 42 هزار و 952 تومان رسید. گفتنی است که دلار حواله از ابتدای سال، رشد 5.91 درصدی را تجربه کرده است و تداوم رشد آن، خبر مسرت­‌بخشی برای تقویت تقاضا در بورس تهران خواهد بود.

کاهش معنادار تعداد سهامداران فعال

آمارها نشان می­دهد که در هفته گذشته، 54 هزار و 140 کد معاملاتی در سمت خرید و 105 هزار و 249 کد در سمت فروش سهام قرار گرفته‌­اند که این اعداد در قیاس با روزهای اوج، فاصله معناداری دارد. افزون بر این ارزش معاملات خرد بازار نیز در سطوح نازلی قرار دارد. به نظر می­رسد که تا زمان زدوده شدن ابهام انتخاباتی، جسارت خرید در دل خریداران پدیدار نشود. گفتنی است که شاخص کل بورس تهران با افت 6.8 درصدی در نخستین فصل سال، در میان بازارهای دارایی داخلی، در قعر جدول قرار گرفت و قافیه را به  دیگر بازارهای دارایی واگذار کرد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها