ثبت نام خودروهای وارداتی + لیست قیمت خودروهای وارداتی (مهر 1403)

ثبت نام خودروهای وارداتی + لیست قیمت خودروهای وارداتی (مهر 1403)

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، از آغاز مرحله جدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، ثبت‌نام از روز سه‌شنبه، 24 مهرماه 1403 آغاز شده و تا ساعت 12 ظهر روز دوشنبه، 30 مهرماه ادامه خواهد داشت. با توجه به نوسانات اخیر ارز و قیمت لحظه‌ای دلار این طرح می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. بر طبق اطلاعیه‌های گذشته، فروش خودروهای وارداتی با توجه به مراحل زیر انجام می‌شود:

  • مرحله اول: متقاضیان فرایند ثبت‌نام را انجام می‌دهند و پس از اتمام آن، فهرست نوبت‌دهی مربوطه منتشر می‌شود.
  • مرحله دوم: واردکنندگان عرضه خودروهای وارداتی را آغاز می‌کند و متقاضیان با توجه به نوبت خود برای خرید آن‌ها اقدام می‌نمایند.
  • مرحله سوم: واردکنندگان بعد از ارسال دعوتنامه خودروها را تحویل خریداران می‌دهند.
اخبار بازار خودرو را از سیگنال دنبال کنید

شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی

به اطلاع همه کسانی که شرایط خرید خودروهای وارداتی را دارند می‌رساند، از روز سه‌شنبه، 24 مهرماه 1403، ثبت نام خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو به نشانی saleauto.ir آغاز می‌شود. این فرصت تا ساعت 12 ظهر روز دوشنبه، 30 مهرماه 1403 ادامه دارد.. در ادامه شرایط ثبت‌نام متقاضیان خودروهای وارداتی لیست شده است:

  • افرادی که قصد ثبت‌نام در وب‌سایت مذکور را دارند، باید ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند. برای انجام این کار، متقاضیان می‌بایست به شعب بانک‌های منتخب مراجعه و پس از تکمیل «فرم مسدودی ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروی خارجی» آن را به ثبت برساند.

شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی مراحل قبل

  •  متقاضیان خودروهای واردتی نباید در ۴۸ ماه گذشته (۴ سال گذشته) هیچ خودروی صفری را از کارخانه‌های داخلی یا بورس کالا خریداری کرده باشند.
  • متقاضیان باید گواهینامه رانندگی داشته باشند.
  •  افرادی که پلاک انتظامی فعالی دارند، نمی‌توانند در ثبت نام خودروهای وارداتی شرکت کنند. این شرط تا زمانی که خودروهای وارداتی به افراد منتخب تحویل داده شود، همچنان پابرجا خواهد بود.
  • افرادی که در برنامه‌های فروش خودروسازان داخلی، عرضه خودرو در بورس و یا هر برنامه‌ دیگری شرکت کرده‌ باشند، نمی‌توانند در فروش خودروهای وارداتی شرکت کنند.
  • متقاضیان نمی‌توانند حتی به‌صورت وکالتی امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودروهای وارداتی را به شخص دیگری منتقل کنند.
  • فروش حواله‌ای خودروها به‌صورت وکالتی ممنوع است.
  •  خریداران تا یک سال نمی‌توانند سند خودروهای وارداتی را به شخص دیگری منتقل کنند.
  • اشخاص حقوقی نمی‌توانند در ثبت نام خودروهای وارداتی شرکت کنند.
  • صلح خودروهای وارداتی ممنوع است.
  • اگر شخص تا زمان تحویل خودرو ۵۰۰ میلیون تومان موجود در حساب وکالتی خود را برداشت کند، ثبت‌نام او باطل می‌شود.
  • متقاضیان تا زمان انعقاد قرارداد نهایی با واردکننده می‌توانند بدون پرداخت هیچ جریمه‌ای از معامله خود انصراف دهند.
  • افرادی که در نوبت قرار گرفته‌اند، نمی‌توانند در ثبت‌نام خودروهای داخلی شرکت کنند.
  • افتتاح حساب وکالتی و ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو به این معنی نیست که افراد قطعاً خودروی وارداتی دریافت می‌کنند.

توجه داشته باشید که این شرایط مربوط به مراحل قبلی بوده است. با این حال احتمالا این بار هم همین شرایط وجود خواهند داشت.

عکس خودروهای وارداتی جدید

نحوه عرضه خودروهای وارداتی

 بعد از اینکه نوبت متقاضیان مشخص شد، عرضه خودروهای وارداتی هم آغاز می‌شود. واردکنندگان موظف هستند مشخصات کامل خودروهای خود را منتشر کردند و تعداد معینی از آن‌ها را همراه با قیمت روز انواع خودرو ضمن ذکر زمان تحویل، عرضه نمایند.

تمام متقاضیانی که حائز شرایط بوده‌اند، در هر مرحله از عرضه خودروهای وارداتی و طی مدت تعیین‌شده می‌توانند در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت‌نام کنند. گفتنی است که اطلاعات مربوط به این مدت زمان در هر مرحله اعلام می‌شود.

با این حال، در این مرحله افرادی که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند، شانس بیشتری برای انتخاب خودروهای وارداتی خواهند داشت. این مسئله هیچ ارتباطی با زمان ثبت ‌نام خودروهای وارداتی ندارد و فقط به شانس افراد هنگام قرعه‌کشی بستگی دارد. بعد از اینکه مهلت مذکور تمام شد، اسامی خریداران قطعی خودروهای عرضه به‌ترتیب نوبت آن‌ها اعلام می‌شد.

متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند خودروی عرضه‌شده را تغییر دهند و در عرضه‌های بعدی شرکت کنند. در این صورت، نوبت آن‌ها حفظ می‌شود و همچنان در اولویت قرار خواهند داشت.

تحویل خودروهای وارداتی چگونه خواهد بود؟

در این طرح، متقاضیان مجبور نیستند هنگام ثبت نام خودرهای وارداتی کل ارزش آن‌ها را پرداخت کنند. در سامانه یکپارچه فروش خودرو، خریدارانی که حائز شرایط بوده‌اند، تا زمان تحویل خودروها وجه موردنظر را در ۳ مرحله پرداخت می‌کنند که عبارت‌اند از:

  •  به‌صورت علی‌الحساب هنگام ثبت‌نام
  •  هنگام عقد قرارداد: در این مرحله خریدار باید قیمت خودرو و هزینه‌های مربوط به آن تا زمان ورود به گمرک را پرداخت کند. البته ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در مرحله قبل پرداخت شده است و متقاضیان تا ۳ روز فرصت دارند مابقی را بپردازند.
  •  هنگام تحویل خودرو: در این مرحله هزینه‌هایی مثل مالیات، عوارض، شماره‌گذاری و حقوق گمرکی از خریدار دریافت می‌شود.

بعد از اینکه خریداران وجه موردنیاز را پرداخت کردند، واردکنندگان حداکثر تا ۱ ماه فرصت دارند خودروهای وارداتی را تحویل آن‌ها بدهند. وزارت صمت از واردکنندگان  تضامین محکمی را برای تحویل خودروها در مدت زمان تعیین‌شده گرفته است و اگر هر تأخیری از جانب آن‌ها انجام شود، باید جریمه قابل‌توجهی به خریداران بپردازند. به‌عبارت دقیق‌تر، اگر واردکننده بیشتر از ۳ ماه تأخیر داشته باشد و قرارداد را باطل کند، می‌بایست برای هر ماه ۵.۷ درصد از قیمت خودرو و ۵ درصد جریمه فسخ قرارداد را به خریدار پرداخت کند.

در طرح ثبت نام خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، قیمت نهایی هر خودرو بر اساس سود عادلانه واردکننده تعیین می‌شود و سپس هزینه کل از خریدار دریافت می‌گردد. این هزینه هیچ تغییری نمی‌کند و هزینه‌های مربوط به مالیات، عوارض، حقوق گمرگی، حمل‌ونقل و شماره‌گذاری به متقاضیان اعلام می‌شود.

ثبت نام خودروهای وارداتی

قیمت خودروهای وارداتی جدید

قیمت خودروهای وارداتی هنوز مشخص نیست اما سخنگوی وزارت صنعت طی مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که آیا کف قیمت خودروهای وارداتی خارجی مشخص شده و به چه میزان است؟

خاطرنشان کرد: در مرحله نخستی که خودروهای وارداتی عرضه خواهد شد زیر ۱۰ هزار یورو خواهد بود، اما شرکت‌هایی با خودروهای قیمت بالاتری هم وجود دارند، اما تعدادشان کمتر است و زیر ۲۰ هزار یورو خواهد بود.

با این وجود هم‌اکنون تنها چانگان CS35 پلاس توسط سایپا عرضه می‌شود که نسخه فول آپشن چانگان CS35 پلاس تیپ 3 مدل 2024 با قیمت حدود یک میلیارد و 362 میلیون تومان در سامانه عرضه می‌شود که نسبت به قیمت بازار آزاد حدود 150 میلیون تومان ارزان‌تر است.

لیست خودروهای وارداتی

در پاسخ به این سؤال باید گفت که فعلاً مدل و برند خودروها مشخص نیست! درواقع شما قرار نیست تا خودروی مشخصی را خریداری نمایید بلکه برندگان این قرعه‌کشی در آینده که خودروها خریداری و وارد کشور شد بایستی نسبت به انتخاب خودروی مدنظر خود اقدام کنند.

در حال حاضر در مرحله جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی، برخلاف مرحله قبل که تنوع خودروها بسیار بیشتر بود، فعلاً تنها چانگان CS35 پلاس توسط سایپا عرضه می‌شود. این در حالی است که برخی شرکت‌های واردکننده مانند گروه بهمن و بی‌ام‌کارز، ترجیح داده‌اند خودروهای خود را به دلیل کاهش تقاضا و افت قیمت‌ها، خارج از سامانه یکپارچه به فروش برسانند. این تصمیم می‌تواند بر میزان استقبال از سامانه یکپارچه تاثیرگذار باشد.

قیمت روز خودرو های ایرانی و چینی را در سیگنال ببینید
نظرات کاربران
  • سلام چقد باید پول بدیم برای خودرو وارداتی؟ باید چندین مرحله همش پول بدیم؟ ارزون ترین ماشین خارجی چی هست؟

    • سلام لطفا کسی میتونه در مورد ماشین وارداتی کمکم کنه من ثبت نام انجام دادم پول را دو روز بعد به حساب ریختم ولی برام پیامکی نیومده ایا در قرعه کشی قرار میگیرم

  • 10000 یورو یعنی 600 میلیون قیمت تمام شده ماشین میشه؟ یعنی به جز 500 میلیون که تو حساب وکالتی بلوکه شده 100 میلیون دیگه برای خرید ماشین کافی؟

    • سلام اگر خودروی وانت از نمایندگی تا ۴۸ ماه گذشته گرفته باشیم شرایط ثبت نام داریم یا نه؟

    • سلام سمنددوگانه سوزمدل اسفند۱۳۸۶دارم می توانم برای خودرو وارداتی ثبت نام کنم؟

      • پانزده سال پیش خودرو خریدم که فرسوده شده اما پلاک هنوز بنامم فعاله اگر تا قبل از تحویل خودرو را منتقل و پلاک را فک کنم میپذیرند؟