۵۰ میلیارد تومان خسارت قطع برق پرداخت شد

۵۰ میلیارد تومان خسارت قطع برق پرداخت شد
خلاصه اخبار

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه ریزی امور مشترکان صنعت برق گفت: در سال گذشته ۵۰۰۰ پرونده خسارت ناشی از قطع برق ثبت شد که ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، عبدالامیر یاقوتی امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت پرداخت خسارت برقی اظهار کرد: از 5000 پرونده ثبت شده 373 پرونده در دست بررسی قرار دارد 450 پرونده نیز به دلیل نقص مدارک معطل مانده است.

وی اضافه کرد: برای این‌که در پرداخت‌ها تسهیل شود تقاضای ما از زیان‌دیدگان این است که نسبت به ثبت دقیق شماره صبا اقدام کنند تا بتوانیم کار را با سرعت بالاتری پیش ببریم.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه ریزی امور مشترکان صنعت برق با بیان این‌که سال 1402 شرایط معقول‌تری را داشتیم اظهار کرد: بررسی پرونده خسارات برقی در سال 1401 تمام شده است 60 میلیارد تومان پرداخت شد 12 میلیارد تومان دیگر باقی مانده که اگر نقص پرونده‌ها برطرف شود آنها را نیز به اتمام خواهیم رساند.

وی در خصوص 1403 گفت: در قانون بودجه امسال حق بیمه خسارت از 200 تومان به 300 تومان افزایش یافت که این قضیه موجب شده تا سقف پرداخت تا پنج برابر افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی نیز به این موضوع اشاره شده است.

به گفته یاقوتی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه پیمانکار تعیین و رسیدگی به پرونده‌های سال جاری نیز آغاز شود.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه ریزی امور مشترکان صنعت برق در خصوص شناسایی خانه‌های خالی نیز اظهار کرد: آخرین اطلاعاتی که به ما داده شده چهار میلیون شناسه معتبر است که اگر بتوانیم اطلاعات بروز و دقیق‌تری داشته باشیم مدیریت کار بهتر پیش خواهد رفت.

مرجع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *