۲ شاخص مهم خبر از رشد قیمت بیت کوین می‌دهند

۲ شاخص مهم خبر از رشد قیمت بیت کوین می‌دهند
خلاصه اخبار

طبق نظر یک تحلیل‌گر ارز دیجیتال، دو شاخص مهم معاملاتی بیت کوین، فاندینگ‌ریت (Funding Rate) و نرخ مبنای سالانه قراردادهای سه‌ماهه فیوچرز (3Month Annualized basis rate) احتمالا نشانه‌هایی از صعودی شدن در آینده می‌دهند. به گزارش میهن بلاکچین، ویل کلمنته (Will Clemente)، یکی از بنیانگذاران Reflexivity Research در پستی در ۷ می (۱۸ اردیبهشت) در پلتفرم …

طبق نظر یک تحلیل‌گر ارز دیجیتال، دو شاخص مهم معاملاتی بیت کوین، فاندینگ‌ریت (Funding Rate) و نرخ مبنای سالانه قراردادهای سه‌ماهه فیوچرز (3Month Annualized basis rate) احتمالا نشانه‌هایی از صعودی شدن در آینده می‌دهند.

به گزارش میهن بلاکچین ، ویل کلمنته (Will Clemente)، یکی از بنیانگذاران Reflexivity Research در پستی در 7 می (18 اردیبهشت) در پلتفرم X (توییتر سابق) نوشت:

به نظر می‌رسد که ما قبل از گام صعودی بعدی در مرحله تثبیت قیمت هستیم.

وی در ادامه بیان کرد که هر دو نرخ مبنای سالیانه و فاندینگ‌ریت پس از اینکه مدتی کاهشی بودند، شروع به رشد کرده‌اند.

فاندینگ‌ریت یت کوین در چندین نقطه در ماه آوریل به ناحیه منفی وارد شده است - منبع: ویل کلمنته
فاندینگ‌ریت بیت کوین در چندین نقطه در ماه آوریل به ناحیه منفی وارد شده است – منبع: ویل کلمنته

فاندینگ‌ریت بیت‌کوین معمولا برای ردیابی احساسات کلی تریدرها برای بازار ارز دیجیتال به کار می‌رود. زمانی که تعداد پوزیشن‌های خرید (Long Position) نسبت به پوزیشن‌های شورت غالب می‌شود، فاندینگ‌ریت مثبت می‌شود که نشان از احساس مثبت تریدرها نسبت به رشد قیمت بیت کوین است.

در زمان انتشار این مقاله، طبق داده‌های کوین‌گلس میانگین وزنی فاندینگ‌ ریت با توجه به سود باز قراردادها (OI-weighted funding rate) روی 0.0091٪ قرار داشت و از نرخ منفی 0.0050-٪ در 4 می (15 اردیبهشت) بازیابی خوبی داشته است.

کاربر X با لقب Crypto Empire نیز در پاسخ به کلمنته بیان کرد «ظاهرا این آرامش قبل از طوفان است».

همچنین، Mister Crypto، تریدر ارز دیجیتال در صفحه X خود به 98٬000 دنبال‌کننده خود گفت:

فاندینگ‌ریت بیت کوین همچنان پایین است، در حالی که قیمت بیت‌کوین بازگشت صعودی داشته است. این اتفاق احساس مثبتی در رابطه با بیت کوین به من می‌دهد.

تغییر جهت فاندینگ‌ریت در بازه 4 روزه نیز نشان از رشد جزئی در قیمت بیت کوین داشت، اما در حال حاضر قیمت 2.1٪ کاهش پیدا کرده و به 62٬261 رسیده است.

تریدرهای فیوچرز احساسات منفی دارند

با این حال، داده‌های لیکوییدیشن (Liquidation) با این موضوع در تناقض است و نشان می‌دهد که معامله‌گران معاملات فیوچرز همچنان احساسات منفی دارند و کاهش قیمت در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی می‌کنند.

3.5٪ افزایش قیمت به سطح مهم 65٬000 دلار می‌تواند 1.36 میلیارد دلار در پوزیشن‌های شورت را لیکویید کند، از طرف دیگر، 3.5٪ کاهش قیمت به 60٬500 دلار تنها 650 میلیون دلار در موقعیت‌های خرید را لیکویید می‌سازد.

نرخ مبنای سالانه قراردادهای سه‌ماهه فیوچرز - منبع: ویل کلمنته
نرخ مبنای سالانه قراردادهای سه‌ماهه فیوچرز – منبع: ویل کلمنته

برخی از معامله‌گران خاطرنشان می‌کنند که نرخ مبنای سالانه بیت‌کوین در صرافی‌های بزرگ مانند بایننس، OKX و دریبیت به بالاترین حد محدوده خنثی 5٪ الی 10٪ افزایش یافته است.

نرخ مبنای سالانه روشی برای اندازه‌گیری تفاوت هزینه بین قرارداد فیوچرز بیت‌کوین و قیمت واقعی بیت‌کوین (اسپات) است.

معامله‌گران اغلب نرخ‌های بالای 10٪ را به عنوان یک سیگنال خنثی به سمت صعودی می‌بینند.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *