یک معافیت مالیاتی برای موجران/ قرارداد 3 ساله معاف از مالیات است

یک معافیت مالیاتی برای موجران/ قرارداد 3 ساله معاف از مالیات است
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران اعلام کرد: موجرانی (صاحبخانه) که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند از مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین جنتی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: همچنین آندسته از صاحبان خانه را که واحد مسکونی خود را به مدت سه سال اجاره بدهند نیز مشمول مالیات 100 درصدی دانسته و البته قرارداد دوساله اجاره نیز مشمول مالیات 70 درصدی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ثبت آخرین وضعیت اجاره یا تملیک براساس قانون در سامانه املاک و اسکان ضروری است و تمام مالکانی که سند ملک به نام آنها ثبت شده می‌بایست املاک تحت مالکیت خود را اعلام کنند.

وی افزود: آندسته از املاکی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نشود به عنوان خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می‌شود.

جنتی ادامه داد: براساس قانون (بند چ ماده یک قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها) ؛ آن دسته از موجرانی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه و یا افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی اجاره بدهند، مشمول مالیات 100 درصدی اجاره بها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران رافت انسانی و اسلامی در خصوص انعقاد قراردادهای اجاره بها را یکی از مواردی دانست که به تعدیل بازار اجاره بها کمک کرده و کاملاً به نفع موجران و مستاجران خواهد بود.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *