یکی از نهنگ‌های بیت کوین بعد از ۱۰ سال دوباره فعال شد

یکی از نهنگ‌های بیت کوین بعد از ۱۰ سال دوباره فعال شد

یکی از نهنگ‌های بیت کوین بعد از ۱۰ سال دوباره فعال شدI و ۶۸۷ بیت کوین (به ارزش ۴۳.۹ میلیون دلار) را در ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) جابه‌جا کردI HSJ. شایان ذکر است که این نهنگ از دوران ساتوشی ناکاموتو هیچ فعالیتی انجام نداده بود.

این کیف پول ابتدا ۶۲۵.۴۳ بیت ‌کوین را به یک آدرس ناشناس منتقل کرد و سپس ۶۱.۹ بیت‌ کوین را به یک کیف پول مجزا فرستاد. تراکنش‌های کیف پول‌های بسیار قدیمی اغلب در جامعه ارزهای دیجیتال کنجکاوی زیادی ایجاد می‌کند و معامله‌گران سعی می‌کنند دلیل فعالیت مجدد آن‌ها را پیدا کنند.

شایان ذکر است که اصطلاح «دوران ساتوشی» به روزهای اولیه پس از ایجاد بیت کوین اشاره دارد؛ یعنی زمانی که ساتوشی ناکاموتو، بنیانگذار ناشناس آن، به صورت آنلاین در انجمن‌های اینترنتی فعال بوده است. معامله‌گران باور دارند که برخی از کیف پول‌های دوران ساتوشی با خود او در ارتباط هستند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

سال قبل هم یکی از این کیف پول‌ها پس از تقریبا ۱۴ سال دوباره فعال شد و ۱۰۱۵ بیت‌کوین استخراج‌شده در سال ۲۰۱۰ را جابه‌جا کرد. این انتقال هیجان زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد و برخی از افراد را به این نتیجه رساند که کیف پول مذکور متعلق به خود ساتوشی ناکاموتو بوده است.

با این حال، کارشناسان باور دارند که مالک این کیف پول به احتمال زیاد یکی از ماینرهای اولیه یا خریداران بیت کوین بوده که پس از سال‌ها تصمیم گرفته است سود خود را برداشت کند. طبق گزارش وب سایت فورچون، در مجموع ۱.۷۵ میلیون کیف پول بیت ‌کوین در ۱۰ سال گذشته غیرفعال بوده‌اند. بسیاری از این کیف پول‌ها تعداد قابل توجهی بیت ‌کوین دارند و احتمالاً آن‌ها را زمانی خریده‌اند که قیمت این ارز دیجیتال دو رقمی بوده‌ است. این کیف پول‌های راکد ۱،۷۹۸،۶۸۱ بیت ‌کوین دارد که ارزش آن‌ها به حدود ۱۲۱ میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *