گلدمن ساکس هشدار می‌دهد!/ کمبود شدید مس در انتظار بازارها

گلدمن ساکس هشدار می‌دهد!/ کمبود شدید مس در انتظار بازارها
خلاصه اخبار

اکوایران: مس به قیمت 10,000 دلار رسیده و پیش‌بینی‌ها نشان از افزایش احتمالی به 12,000 دلار تا پایان سال دارند. تقاضا در چین کاهش یافته، اما سرمایه‌گذاران انتظار کاهش نرخ‌ها از سوی فدرال رزرو را دارند که ممکن است بازار را تحت تأثیر قرار دهد. علی‌رغم رشد قیمت، نگرانی‌ها از جایگزینی آلومینیوم و کاهش مصرف وجود دارد.

مس به قیمت 10,000 دلار رسید زیرا گلدمن به خطر کمبود موجودی اشاره کرد. بانک جهانی پیش‌بینی قیمت پایان سال مس را به 12,000 دلار به ازای هر تن افزایش داد و نهاد صنعتی چینی از تخریب تقاضا به دلیل افزایش قیمت‌ها خبر داد.

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، مس به طور موقت از 10,000 دلار به ازای هر تن گذر کرد زیرا سرمایه‌گذاران معاملات خود را در مورد کاهش نرخ‌های فدرال رزرو افزایش دادند و گروه گلدمن ساکس از تشدید تنش‌های عرضه هشدار داد. فلزات به دنبال داده‌های ضعیف شغلی آمریکا که باعث شد گمانه‌زنی‌های تازه‌ای در مورد اقدام فدرال رزرو برای کاهش نرخ‌ها در این سال ایجاد شود، به رالی گسترده‌تر دارایی‌های پرخطر پیوستند. مس ابتدا تا 2.1 درصد افزایش یافت (دوباره به پنج رقم رسید پس از دوره‌ای کوتاه در اواخر آوریل) قبل از اینکه با آغاز معاملات در اروپا، سودها کاهش یابد.

030219

کاهش تقاضا در چین، قیمت مس همچنان در حال صعود!

چشم‌انداز تسهیل فدرال به نیروهای محرکه برای مس افزوده است زیرا خریداران پیش‌بینی افزایش بیشتری دارند، در حالی که معادن جهان برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد دست و پنجه نرم می‌کنند. گلدمن هدف قیمت پایان سال خود را به 12,000 دلار به ازای هر تن افزایش داد. تحلیلگران بانک، از جمله نیکلاس اسنودن، در یک یادداشت نوشتند: «ما همچنان پیش‌بینی می‌کنیم که از سال 2024 به بعد وارد دوره‌ای از کسری‌های فلزی باز و افزایش یابنده شویم.» آنها گفتند که احتمال وقوع یک اپیزود کمبود موجودی (که در آن موجودی‌ها بسیار پایین می‌رود) تا چهارمین سه ماهه وجود دارد.

نقش شرکت‌ها در مواجهه با مطالبات اجتماع

در ایالات متحده، بازارهای مبادله اکنون احتمال کاهش نرخ فدرال تا پایان سال را 54 درصد نشان می‌دهند، که از حدود 40 درصد در پایان آوریل افزایش یافته است. و در چین، بازارهای مالی پس از تعطیلات عمومی اوایل ماه می با روحیه‌ای خوش‌بینانه به دلیل وعده‌های دولت برای تقویت رشد، بازگشته‌اند.

دورنمای درخشان یا حباب؟ مس در مسیر رکوردشکنی

مس در سال 2024 تقریباً 17 درصد افزایش یافته است که نشان‌دهنده نشانه‌هایی از بهبود فعالیت‌های کارخانه‌ای در سراسر جهان، همراه با نشانه‌هایی از تنگناهای عرضه (به‌ویژه برای مواد اولیه ارسالی به کارخانه‌های ذوب) با این حال، بدبینان به نشانه‌های ضعیفی در چین اشاره کرده‌اند. از کاهش حق‌العمل‌های وارداتی گرفته تا خریدارانی که خریدهای خود را به تعویق انداخته‌اند.

اجاره مسکن؛ پاشنه آشیل جهان ثروتمند در مبارزه با تور

افزایش قیمت‌های مس عمدتاً تحت تاثیر گمانه‌زنی‌ها بوده است و ممکن است با تشویق به مصرف کمتر و تشویق به جایگزینی آلومینیوم با قیمت‌های بالا کاهش یابد. مس در بورس فلزات لندن در ساعت 3:13 بعدازظهر به وقت محلی 0.9 درصد افزایش یافته و به 9,992.00 دلار به ازای هر تن رسیده است، در حالی که تمام فلزات به جز نیکل افزایش یافته‌اند.

مرجع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *