گزارش: کمتر از ۱۰٪ حجم تراکنش استیبل کوین ها مربوط به کاربران واقعی است

گزارش: کمتر از ۱۰٪ حجم تراکنش استیبل کوین ها مربوط به کاربران واقعی است
خلاصه اخبار

استیبل کوین‌، نوعی از ارز دیجیتال پگ شده به یک طبقه دارایی‌های دیگر معمولا دلار آمریکاست و به عنوان آینده راه‌های پرداختی معرفی شد‌ه‌ که نویدبخش تراکنش‌های فوری و کم هزینه است. با این وجود، طبق گزارش اخیر شرکت ویزا (Visa)، کمتر از ۱۰٪ از تراکنش‌‌های مربوط به استیبل‌کوین‌ها از طرف کاربران واقعی (به صورت …

استیبل کوین‌ ، نوعی از ارز دیجیتال پگ شده به یک طبقه دارایی‌های دیگر معمولا دلار آمریکاست و به عنوان آینده راه‌های پرداختی معرفی شد‌ه‌ که نویدبخش تراکنش‌های فوری و کم هزینه است. با این وجود، طبق گزارش اخیر شرکت ویزا (Visa)، کمتر از 10٪ از تراکنش‌‌های مربوط به استیبل‌کوین‌ها از طرف کاربران واقعی (به صورت ارگانیک) انجام می‌شود.

به گزارش میهن بلاکچین ، داده‌های اخیر ویزا (Visa) و آلیوم‌لبز (Allium Labs) نشان می‌دهد بخش اعظم حجم تراکنش‌های استیبل کوین‌ها ممکن است از سوی کاربران واقعی نباشد. طبق این گزارش کمتر از 10٪ از حجم تراکنش‌های استیبل کوین‌ها ارگانیک (از سمت افراد واقعی) است.

در این گزارش آمده است که از حدود 2.2 تریلیون دلار کل معاملات در ماه آوریل، تنها 149 میلیارد دلار از «فعالیت پرداخت‌های ارگانیک» نشات گرفته است. این تحلیل تراکنش‌های انجام شده توسط ربات‌ها و معامله‌گران در مقیاس بزرگ را حذف کرد تا بتواند تراکنش‌هایی که توسط افراد واقعی انجام شده است به صورت مجزا بررسی کند. این گزارش نشان می‌دهد این نوع توکن‌ها ممکن است به یک وسیله پرداخت متداول تبدیل نشوند.

مسیر طولانی استیبل کوین‌ها

پس از اینکه پی پل و برخی شرکت‌های دیگر اعلام کردند استیبل کوین‌های خود را منتشر می‌کنند، به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. همچنین به احتمال زیاد قانونی برای نظارت بر استیبل کوین‌ها نیز از طریق کنگره ایالات متحده تصویب خواهد شد.

اما این افشاگری، تبلیغ ظاهری و زیبایی را که توسط طرفداران استیبل‌کوین پخش می‌شود، به چالش می‌کشد. شرکت‌های بزرگی مانند پی پل (PayPal) و استرایپ (Stripe) شروع به کاوش در بازار استیبل‌کوین‌ها کرده‌اند و پیشرفت‌های فنی آن‌ها به عنوان دلایل خوش‌بینی نسبت به بازار استیبل کوین‌ها ذکر شده است. با این حال، اختلاف بین استفاده واقعی توسط افراد و حجم تراکنش‌های تورمی، یک مانع عظیم در مسیر پذیرش استیبل‌کوین‌ها شده است.

ردیابی ارزش «واقعی» فعالیت‌های کریپتویی با استفاده از داده‌های بلاکچین همیشه یک چالش بوده است. در مورد استیبل کوین‌ها، بسته به پلتفرمی که کاربران وجوه را به آن منتقل می‌کنند، ممکن است تراکنش‌ها اغلب دوبار شمارش شوند. به عنوان مثال، کوی شفیلد (Cuy Sheffield)، رییس بخش ارزهای دیجیتال ویزا گفت که تبدیل 100 دلار از استیبل‌کوین USDC از Circle Internet Financial Ltd به PYUSD از پی‌پل در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ، منجر به ثبت 200 دلار از کل حجم استیبل‌کوین به صورت درون‌زنجیره‌ای خواهد شد.

خود ویزا که سال گذشته بیش از 12 تریلیون دلار تراکنش انجام داد، از جمله شرکت‌هایی است که در صورت تبدیل شدن استیبل‌کوین‌ها به یک روش پرداخت پذیرفته‌شده، ممکن است ضرر کند. تحلیلگران برنستین (Bernstein) در سال گذشته پیش‌بینی کردند ارزش کل استیبل‌کوین‌های در گردش می‌تواند تا سال 2028 به 2.8 تریلیون دلار برسد. این افزایش تقریباً 18 برابر نسبت به نرخ صدور آنها در حال حاضر خواهد بود. چرا که این چنین تراکنش‌هایی آنی و تقریباً بدون هزینه هستند.

پی‌پل سال گذشته استیبل کوین PYUSD خود را راه‌اندازی کرد و به دنبال راه حلی برای انتقال فوری و کم‌هزینه در زیرساخت‌های پرداختی خود بود. استرایپ در 25 آوریل (6 اردیبهشت) گفت به بازرگانانی که از پلتفرم آن استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد تا برای تراکنش‌های آنلاین، استیبل‌کوین نیز بپذیرند.

پراناو سود (Pranav Sood)، مدیر اجرایی در پلتفرم پرداختی Airwallex می‌گوید:

استیبل‌کوین‌ها هنوز در مراحل اولیه تکامل خود به عنوان یک روش پرداختی هستند. البته این بدان معنی نیست که هیچ پتانسیل بلندمدتی نداشته باشند، بلکه به نظرم این پتانسیل را دارند. اما تمرکز کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید روی هموار ساختن مسیر و بهبود نحوه کار آنها باشد.

Airwallex تقاضای اندکی از سوی مشتریان خود برای راه‌حل‌های پرداخت مبتنی بر استیبل‌کوین داشته است، زیرا بسیاری هنوز این فناوری را به اندازه کافی کاربر پسند نمی‌دانند.

این یک مانع خیلی بزرگ است. باید در نظر داشت در ایالات متحده، مردم همچنان از چک برای 40٪ تا 60٪ از پرداخت‌های تجاری خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل، سوال اصلی این است که بازار از نظر پذیرش این فناوری در کجا قرار دارد؟

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *