گزارش وضعیت عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت (هفته دوم خرداد 1399)

گزارش وضعیت عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت (هفته دوم خرداد 1399)
خلاصه اخبار

در هفته دوم خرداد ماه 1399 همراه با رشد مجدد شاخص کل، عرضه اولیه ها نیز رشد خوبی را همراه با آن تجربه کردند.

در هفته گذشته شاخص کل که تا محدوده 938 هزار واحد اصلاح کرده بود یک بار دیگر شانس خود را برای عبور از مرز یک میلیون واحد امتحان کرد و در نهایت روز سه شنبه توانست با عبور از این مرز در محدوده یک میلیون و 28 هزار واحد توقف کند. در طول معاملات این هفته عرضه اولیه ها نیز با شاخص کل همراهی کردند و صف خرید هیچ یک از آن ها شکسته نشد. با این وجود ساوه و شستا که در هفته های گذشته به تعادل نسبی رسیده بودند نیز توانستند هفته خوبی را پشت سر بگذارند.

“آریا” که جدیدترین عضو لیست عرضه اولیه های ماست در ابتدای هفته گذشته بدون تکمیل حجم مبنا در حال معامله بود اما با عرضه سهم توسط سهامدار حقوقی و پر شدن حجم مبنای نماد، رشد “آریا” در این هفته به 9.62 درصد رسید.

“شصدف” همچنان با اصرار زیادی سعی دارد بدون تکمیل حجم مبنا و با رشدی کند به کار خود ادامه دهد. در نتیجه معاملات هفته گذشته در این نماد تنها 512 هزار سهم معامله شده است که تقریبا معادل 31 درصد از حجم مبنای یک روز این سهم است.

“غگیلا” هم به پیروی از “شصدف” پرداخته و به رشد کند خود در این هفته ادامه داد. در نتیجه معاملات یک هفته ای “غگیلا” تنها یک میلیون و 254 هزار سهم؛ معادل با 31 درصد از حجم مبنای روزانه نماد؛ معامله شد.

“پیزد” دیگر عضو نسبتا تازه وارد لیست ماست که با وجود اعلام خبر تغییر نرخ ارز مربوط به صنعت لاستیک از 4200 به ارز نیمایی و بازگشایی بعد از افشای این خبر، به دلیل حجم بسیار کم معاملات نتوانست از فرصت پیش آمده استفاده کند.

“ساوه” در هفته گذشته توانست همچنان به رشد خود ادامه دهد و با وجود شکسته شدن صف خرید تقریبا در تمام روزهای این هفته کار خود را با صف خرید تمام کرد که در نتیجه آن نزدیک به 14% سود طی این هفته نصیب سهامداران خود کرد.

“شستا” که در روز شنبه با صف خرید هفته خود را شروع کرده بود بعد از درجا زدن در روز یکشنبه مجددا از روز دو شنبه به رشد خود ادامه داد و در نهایت هفته خود را با رشد 8 درصدی تمام کرد.

در جدول زیر با هدف بررسی عملکرد عرضه اولیه‌ها به مقایسه قیمت عرضه، قیمت پایانی در روز 13 خرداد و درصد سودآوری در فروش با قیمت پایانی برای هر کدام از این نمادها می‌پردازیم.

نمادتاریخ عرضهقیمت عرضه (ریال)قیمت فعلی (ریال)بازدهی قیمت پایانی (درصد)
ساوه21 اسفند 982350061364159.6
شصدف14 اسفند 98199003093253.9
شستا27 فروردین 9986001621587
غگیلا10 اردیبهشت 9912507129632.15
پیزد31 اردیبهشت 9940353429614.96
آریا7 خرداد 9965119722309.42

در نظر داشته باشید که در سودآوری ساوه و غگیلا سود مجمع در نظر گرفته نشده است و این مقادیر بر اساس قیمت پایانی سهم ارائه شده است. نمودار زیر مقایسه‌ای بین مجموع حجم معاملات از زمان عرضه هر نماد تا پایان روز 13 خرداد و حجم عرضه اولیه شده در هریک از این نمادها، انجام می‌دهد.

گزارش وضعیت عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت (هفته دوم خرداد 1399)

در نظر داشته باشید که هدف از ارائه این نمودار مقایسه حجم معاملات در روزهای بعد از عرضه اولیه با تعداد سهام عرضه اولیه شده به عنوان معیاری است که بتوان میزان پاسخگویی به تقاضای بازار را بهتر درک کرد و بر اساس آن در مورد آینده روند قیمت تصمیم گرفت.

شما می‌توانید جهت رصد بازار و اخبار عرضه‌های اولیه به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام خسته نباشید.میخوام عرضه اولیه بعد از عرضه بخرم اما نوبت نمی‌رسه از روز دوم معاملات دارم خرید میزنم نتونستم بخرم میش کمکم کنید خرید بزنم نوبت برسه

    • سلام، با توجه به صف زیاد عرضه اولیه ها در روزهای بعد از عرضه اگر بخواهید خرید کنید باید حتما در ابتدای شروع معاملات سفارش خودتون را ثبت کنید

  • با سلام.لطفا در مورد کلر هم تحلیل ارائه کنید

    • سلام، درخواست شما به تیم تحلیل سیگنال منتقل شد

  • سلام
    من اعلان عرضه اولیه اومد خبرم کن رو فعال کردم
    ولی خبرم نمیکنه
    چرا؟

    • سلام، با توجه به اینکه در دو هفته اخیر عرضه اولیه نداشتیم، اعلانی ارسال نشده

  • پیزد آبروی هرچی عرضه اولیه س رو برده خیلی حقوقی بی اثر و بیخوودی داره

  • 150 هزار میلیارد سهم الباقی دارا یکم رو بصوذت عرضه اولیه بیارید توی بورس تا مزدم بخرن و سود ببرن عرضه اولیه های خرد سود چندانی ندارن

    هر کس هم پول نداره دولت میتونه وام 50 میلیونی خرید سهام بده تا ملت بتونن بخرنش

    لطفا انتقال بدید