گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) در تاریخ 23 تیر ماه 1398 در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) : 23 تیر ماه 1398

سود هر سهم سال: 110 تومان

سود تقسیمی مصوب: 80 تومان

نکات مهم گزارش مدیر عامل به مجمع عادی سالیانه آپ

محصولات و خدمات شرکت که عبارت‌اند از سامانه 733، اپلیکیشن آپ، پایانه‌های فروشگاهی (POS) و درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) در سال 97 نسبت به 96 رشد قابل توجهی داشته‌اند؛ به طوری که رشد آن بیشتر از صنعت بوده است.

در مورد پایانه‌های فروشگاهی به دلیل افزایش قیمت دستگاه‌ها و هزینه‌ نگهداری آن‌ها و از طرفی به دلیل عدم افزایش کارمزد، استفاده از آن‌ها زیان‌ده شده است و شرکت به دنبال کاهش این بخش از خدمات و توسعه سایر محصولات و خدمات مانند سامانه 733، اپلیکیشن آپ و درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) است. لازم به توضیح است هزینه استهلاک دستگاه‌ها به دلیل افزایش قیمت آن‌ها به بیش از دو میلیون تومان، به شدت افزایش یافته است. به طوری که هزینه استهلاک واقعی آن‌ها بیشتر از هزینه استهلاک ثبت شده در دفاتر شرکت است. این افزایش هزینه منجر به زیان‌ده بودن استفاده از این دستگاه‌ها شده است. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این بخش از فعالیت‌های شرکت توجیه اقتصادی ندارد.

نکات مهم گزارش حسابرسی

اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت‌های مالی مقبول است.

پرسش و پاسخ سهامداران

سوال اول: شرکت چه برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در طرح پارکینگ‌ها دارد؟

جواب:  به دلیل محرمانه بودن این مبحث و جلوگیری از اجرای طرح توسط رقبا از ارائه جزئیات در مورد آن جلوگیری می‌شود. اما به طور کلی دنبال بیزنس پارکینگ هستیم و علاوه بر پارکینگ فرودگام امام برنامه برای سایر پارکینگ‌های عمومی نیز داریم.

سوال دوم: کارمزد POS برای سال 98 چگونه خواهد بود؟

جواب: خبری مبنی بر تغییر کارمزد وجود ندارد. البتهبه طور کلی دنبال خروج از این بخش از فعالیت‌های شرکت به دلیل زیان‌ده بودن آن هستیم. پروژه‌ای که شرکت به صورت جدی پیگیر آن است بلیط هواپیما است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها