گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران (اخابر) مورخ 1398/02/25 در محل پژوهشکده نيرو، سالن خليج فارس تشکیل گردید.

تاریخ برگزاری مجمع: 25 اردیبهشت ماه 1398

سود هر سهم : 484 ریال

سود تقسیمی هر سهم : 416 ریال

نکات مهم گزارش حسابرسی

  • بند (4) حسابرسی: دریافتنی‌های تجاری و غیرتجاری و پیش پرداخت‌های جاری و سرمایه‌ای شرکت اصلی حداقل شامل مبلغ 2،393 میلیارد ریال ( به ازای هر سهم 32 ریال ) اقلام راکد و سنواتی است که از این بابت صرفا مبلغ 470 میلیارد ریال ذخیره مطالبات مشکوک الوصول در صورت‌های مالی گزارش گردیده است.
  • پاسخ به بند (4) : برای دریافتنی های تجاری و غیر تجاری پس از تایید ذخیره در نظر گرفته و اقلام راکد نیز به زودی برنامه برای مولد سازی آن ریخته خواهد شد.
  • بند (6) حسابرسی: صورت تطبیق حساب های فیمابین شرکت اصلی با سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت های ارتباطات زیرساخت و خدمات ارتباطی ایرانسل تا تاریخ این گزارش ارائه نگردیده و تاییدیه درخواستی از آن‌ها نیز دریافت نشده است. مضافا طبق تاییدیه دریافتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آن سازمان مانده مطالبات خود از سال 1380 تا پایان سال 1397 را به مبلغ 26،868 میلیارد ریال اعلام نموده که به میزان 22،823 ( 133 ریال به ازای هر سهم ) میلیارد ریال بیش از مانده متناظر در دفاتر شرکت اصلی بوده و صورت تطبیق حساب‌های فیمابین نیز تهیه نگردیده است.
  • پاسخ به بند (6) : مانده مطالبات شرکت به اندازه 22،823 میلیارد ریال آن مربوط به زمان دولتی بودن شرکت است و در نتیجه بر عهده دولت خواهد بود، 800 میلیارد تومان هم از این عدد هم مبنای حقوقی ندارد و فقط با سازمان مربوطه اختلاف دارد که تا زمان رفع اختلاف ما برای آن ذخیره‌ای در نظر گرفته نمی‌شود.

لازم به ذکر است که تا زمان عرضه اولیه سهام شرکت‌ها توسط سهام‌داران عمده در بازارهای بورس و فرابورس، بدهی‌هایی که شناسایی نشده‌اند و بعد از عرضه اولیه شناسایی می‌گردند بر عهده سهام‌دار عمده عرضه‌کننده سهام خواهد بود. بر این اساس مانده مطالبات شرکت به اندازه 22،823 میلیارد ریال که بعد از عرضه اولیه شناسایی شده‌ است و مربوط به زمان قبل از عرضه اولیه می‌باشد، بر عهده دولت خواهد بود.

نکات مهم گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران

  • شرکت مخابرات ایران دستاوردهای مختلف خود در حوزه های تجاری و امور مشتریان را به عنوان یکی از مهمترین مدلهای توسعه عملیاتی شرکت پیگیری می کند.
  • توسعه بازار، توسعه سرویس های باندل، تحول در شبکه و فناوری اطلاعات، تسهیل ارائه سرویس به تمام مشترکان در سراسر کشور و بهبود قابل توجه در شاخص NPS از مهمترین دستاوردهای قابل ذکر است.
  • در این راستا با چشم انداز پیشرو در ارایه خدمات یکپارچه براساس خواست مشتری و هدف ایجاد ارتباط مناسب مورد نیاز عموم با ارایه خدمات تنوع فناوری ارتباطات و اطلاعات و تاکید بر ارزش آفرینی حداکثری برای ذی نفعان توانسته به جذب 8.3 میلیون مشترک جدید توسط همراه اول، دایری بیش از 593 هزار تلفن ثابت و ضریب نفوذ 16.29 درصدی خانوار در اینترنت پر سرعت ( ADSL ) در سال 97 برسد. دارا بودن 56 درصد سهم بازار اینترنت پرسرعت براسا پورت منصوبه و رکورد 5.419 ترابایتی ترافیک روزانه بخش همراه و 2.939 ترابایتی ترافیک روزانه بخش ثابت از دیگر اقدامات شرکت مخابرات ایران در سال97 است.
  • برخی از وام ها با بهره بالا به وام با بهره پایین تر تبدیل و برخی نیز تسویه شد.

لازم به ذکر است این مجمع حواشی زیادی به جهت درخواست بازنشستگان برای تسویه مطالباتشان داشت و مدیرعامل مخابرات تعهد داد تا پایان سال 98 تکلیف این مطالبات را مشخص نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها